کد خبر: ۱۹۳۵۳۵
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۰
حوزه‌های رأی گیری امروز (شنبه) در شرق استرالیا برای انتخاب ششمین نخست وزیر این کشور آغاز به کار کردند.
ناطقان: به نوشته روزنامه ایندیپندنت، نتایج نظرسنجی‌ها نشان می‌دهند که ائتلاف تحت رهبری حزب لیبرال در این انتخابات می‌بازد و اسکات موریسون، نخست وزیر استرالیا کوتاه‌ترین دوره فعالیتش را در تاریخ ۱۱۸ ساله فدراسیون استرالیا خواهد داشت.

موریسون سومین نخست وزیر محافظه کارها از زمان انتخاب آنها در ۲۰۱۳ محسوب می‌شود. وی جای مالکوم ترنبول را گرفت.

حزب اپوزیسیون چپ میانه کارگر به رهبری بیل شورتن مبارزات انتخاباتی سخت خود را بیشتر روی اهداف جاه‌طلبانه با هدف کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای معطوف کرده است.

شورتن ۵۲ ساله قول داده تا یکسری اصلاحات از جمله پرداخت تمامی هزینه‌های بیماران سرطانی را متقبل شود و فرار مالیاتی صاحبان زمین‌ها را کاهش دهد.

وی روز جمعه در سیدنی گفته بود: من مطمئنم که حزب کارگر می‌تواند در انتخابات پیروز شود چون ما یک برنامه مثبت برای انجام تغییرات واقعی داریم تا این ناآرامی و بحران را متوقف کنیم.

بر اساس نظرسنجی منتشر شده در روزنامه "استرالیا"، مشخص شد که حزب کارگر با ۵۱.۵ درصد می‌تواند پیش از محافظه کارها با ۴۸.۵ درصد قرار گیرد.

دولت با ۷۴ کرسی و حزب کارگر با ۶۹ کرسی در این انتخابات شرکت کرده است.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین