کد خبر: ۱۹۳۵۴۲
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۶
حجت گفت: هم اکنون قیمت هر کیلو مرغ گرم با افزایش ۶۰۰ تومانی به ۱۰ هزار و ۵۰۰ تومان رسیده است.
ناطقان:عظیم حجت عضو هیئت مدیره اتحادیه مرغداران گوشتی درباره آخرین تحولات بازار مرغ اظهار کرد: هم اکنون قیمت هر کیلو مرغ زنده درب مرغداری ۷ هزار و ۴۰۰ تا ۷ هزار و ۵۰۰ و مرغ آماده به طبخ در خرده فروشی ها ۱۰ تا ۱۰ هزار و ۵۰۰ تومان بوده که نسبت به روزهای گذشته تا حدودی افزایش یافته است.

وی افزود: قیمت مرغ زنده نسبت به ابتدای هفته ۴۰۰ تومان و مرغ گرم ۶۰۰ تومان افزایش داشته است.

حجت نرخ واقعی مرغ زنده را ۹ هزار و ۵۰۰ و مرغ آماده به طبخ را ۱۳ تا ۱۴ هزار تومان اعلام کرد و گفت: این در حالی است که مرغداران در فروش هر کیلو مرغ زنده حداقل با زیان یک هزار و ۵۰۰ تا یک هزار و ۷۰۰ و مرغ گرم ۳ هزار تومانی روبرو هستند.

این مقام مسئول ادامه داد: اگرچه نرخ واقعی مرغ مدتی است که از سوی وزارت جهاد کشاورزی به عنوان متولی امر کارشناسی شده است، اما تا کنون ستاد تنظیم بازار نرخ مصوب را ابلاغ نکرده است که این امر منجر به زیان مرغدارانی می شود که مرغ برای عرضه به بازار دارند.

وی با اشاره به اینکه سالانه مرغداران گوشتی به طور متوسط ۴ دوره پرورش دارند، بیان کرد: اگر مرغداران در یک دوره پرورش با ضرر و زیان مواجه شوند، حداقل ۲ دوره پرورش بعدی جبران ضرر و زیان آنها طول می کشد که این امر به نقدینگی صنعت فشار وارد می کند و در نهایت موجب شده تا مرغداران با ظرفیت کمتری تولید کنند.

حجت از کاهش جوجه ریزی در واحدهای مرغداری خبر داد و گفت: با توجه به کشش بازار، جوجه ریزی نسبت به ماه قبل در واحدها کاهش یافته است، اما آمار نهایی ۳۱ اردیبهشت اعلام خواهد شد.

عضو هیئت مدیره مرغداران گوشتی با بیان اینکه عرضه کنونی مرغ مربوط به جوجه ریزی ۴۵ روز گذشته است، اظهار کرد: طبق روال همه ساله در ماه مبارک رمضان، میزان جوجه ریزی به سبب ازدیاد تقاضا و کشش بازار بیشتر است، اما امسال نسبت به سال های گذشته تا حدی روند متفاوت است.

وی با اشاره به اینکه بازار نهاده های دامی همچنان ۲ نرخی است، بیان کرد: کاهش جوجه ریزی و نیاز مرغداران به کنجاله سویا و حمل نهاده از بنادر موجب شده تا اختلاف قیمت بازار آزاد با نرخ مصوب کاهش یابد .

حجت نرخ کنونی هر کیلو کنجاله سویا در بازار آزاد را ۳ هزار و ۴۰۰ تا ۳ هزار و ۵۰۰ و ذرت را یک هزار و ۷۰۰ تا یک هزار و ۸۰۰ تومان اعلام کرد و افزود: قیمت کنونی کنجاله سویا در بازار آزاد نسبت به هفته گذشته یک هزار تومان کاهش یافته است.

این مقام مسئول در پایان قیمت مرغ در بازار را پیش بینی کرد و گفت: با توجه به احتیاط مرغداران در امر جوجه ریزی پیش بینی می شود که در روزهای آتی تا حدودی قیمت مرغ به سمت متعادل شدن در بازار پیش رود، ضمن آنکه انتظار داریم نرخ مصوب وزارت جهاد کشاورزی هر چه سریع تر از سوی ستاد تنظیم بازار ابلاغ شود چرا که این امر در رسیدن بازار مرغ به تعادل و کاهش زیان مرغداران تاثیر بسزایی دارد.
برچسب ها: تحولات ، بازار ، مرغ
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین