کد خبر: ۱۹۳۵۹۱
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۶:۴۸
رییس انجمن تغذیه استان کرمانشاه تاکید کرد: افراد از هرگونه پُرخوری در وعده‌های افطار و سحر خودداری کنند، چرا که بعد از ماه مبارک رمضان دچار چاقی و اضافه وزن خواهند شد.
ناطقان: هادی عبدالله زاد با بیان اینکه استفاده از برکات روزه داری در ماه مبارک رمضان در صورت داشتن تغذیه سالم و درست در این ماه است، گفت: افراد نباید به خاطر روزه داری در طول روز دست به پرخوری در وعده‌های افطار و شام بزنند و یا وعده سحر را آنقدر حجیم استفاده کنند که در طول روز گرسنه نشوند.

وی تصریح کرد: پُرخوری و مصرف غذاهای حجیم نه تنها به رفع گرسنگی در طول روز کمک چندانی نمی‌کند، بلکه موجب افزایش وزن و چاقی پس از ماه مبارک رمضان می‌شود.

مدیرگروه تغذیه دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه افزود: تعداد وعده‌های غذایی در زمان روزه داری مانند دیگر روزهای عادی سال است و افراد هر سه وعده غذایی را در ماه مبارک رمضان باید داشته باشند.

عبدالله زاد تصریح کرد: در ماه مبارک رمضان وعده افطار مانند وعده صبحانه است و افراد می‌توانند برای این وعده از آب گرم همراه با خرما، لقمه نان و پنیر و سبزی، شیربرنج، فرنی و یا انواع سوپ و آش استفاده کنند.

وی مصرف زولبیا و بامیه را مناسب ندانست و افزود: این خوراکی حاوی مقادیر بالای چربی و شکر است و مصرف زیاد آن می‌تواند موجب افزایش وزن افراد شود.

عبدالله زاد بر ایجاد فاصله بین وعده افطار و شام تاکید کرد و افزود: افراد باید بعد از گذشت حداقل یک ساعت از افطار یک شام ساده صرف کنند و می‌توانند در این وعده از انواع مواد غذایی مانند انواع پلوها و خورش‌ها استفاده کنند.

این متخصص تغذیه بر سبک بودن وعده شام تاکید کرد و افزود: استفاده از غذاهای حجیم در این وعده موجب بی حالی افراد شده و خواب آنها را دچار اختلال می‌کند.

وی افزود: در فاصله بین شام تا زمان خواب هم مصرف انواع میوه توصیه می‌شود.

عبدالله زاد با بیان اینکه وعده سحری مشابه وعده ناهار است، گفت: متأسفانه برخی عادت دارند که وعده سحری را حذف می‌کنند که این کار بسیار خطرناک است و در بلندمدت موجب ایجاد مشکلاتی در دستگاه گوارش می‌شود.

رئیس انجمن تغذیه استان کرمانشاه مصرف شیرینی جات را برای وعده سحر مناسب ندانست و افزود: مصرف انواع شیرینی در این وعده موجب افزایش قند خون شده و به تبع آن انسولین بدن افزایش یافته و افت قند خون رخ می‌دهد و فرد دچار ضعف و بی حالی می‌شود.

عبدالله‌زاد افزود: همچنین مصرف غذاهای شور و پرادویه و نیز غذاهای سرخ کردنی در این وعده توصیه نمی‌شود و افراد می‌توانند از انواع خورش و پلو در وعده سحری استفاده کنند.

وی تاکید کرد: در وعده سحر همچنین مصرف چای توصیه نمی‌شود، چرا که چای مدر (ادرار آور) است و می‌تواند احساس تشنگی در طول روز را تشدید کند.

این متخصص تغذیه بر مصرف هشت لیوان مایعات در طول وعده افطار تا سحر تاکید کرد و افزود: مصرف سبزیجات و انواع میوه نیز در این وعده توصیه می‌شود.
منبع: ایسنا
برچسب ها: چاقی ، روزه داری ، افطار
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین