کد خبر: ۱۹۳۶۲۵
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۰
معاون مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت گفت: زولبیا و بامیه به شرایط خاصی برای تولید، نگهداری و فروش نیاز دارد، پس این شیرینی را از دستفروشان نخرید.
ناطقان: محسن فرهادی معاون مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت درباره نکات ضروری در هنگام خرید زولبیا و بامیه اظهار کرد: زولبیا و بامیه  از پرطرفدارترین شیرینی‌ها در ماه مبارک رمضان است که مردم در این ماه مصرف می‌کنند؛ مهم‌ترین توصیه‌ برای کسانی که قصد خرید زولبیا و بامیه دارند این است برای خرید آن به سراغ قنادی‌های معتبر بروند، شیرینی فروشی که در طول سال معمولا از او خرید می‌کردید می‌تواند بهترین گزینه برای خرید باشد.

وی ادامه داد: اغلب قنادی‌ها پروانه کسب دارند و تحت کنترل نمایندگان معاونت بهداشتی فعالیت می‌کنند، علاوه بر این ظاهر محلی که قصد خرید از آن را دارید رعایت شدن یا نشدن نکات ایمنی را نمایان می‌کند.


معاون مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت گفت: ظروف و جعبه‌های مورد استفاده در قنادی‌ها هنگام فروش باید شرایط لازم را برای نگهداری و محافظت از غذا داشته باشد؛ جعبه‌های استفاده شده برای فروش زولبیا و بامیه  نباید بازیافتی یا از جنس نامرغوب باشد.

فرهادی افزود:‌ در حال حاضر اغلب جعبه‌های مورد استفاده در قنادی‌ها استانداردهای لازم را دارد و می‌توانید کد و پروانه‌ای را که سلامت آنها را تایید می‌کند روی جعبه مشاهده کنید.

وی بیان کرد: به طور کلی توصیه می‌کنیم تا حد امکان از مراکز مشکوک یا دست فروش‌ها خرید نکنید، حتی خرید زولبیا و بامیه از واحدهای غیر مرتبط با تهیه شیرینی‌ها هم توصیه نمی‌شود، تولید، نگهداری و فروش شیرینی‌های مخصوص ماه مبارک رمضان به خصوص زولبیا و بامیه نیاز به شرایط خاصی دارد که رعایت آن در محل‌هایی به غیر از مراکز تهیه شیرینی امکان پذیر نیست.
نظارت وزارت بهداشت در سلامت مواد اولیه شیرینی‌فروشی‌ها

معاون مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت تصریح کرد: مواد اولیه یکی از مهم‌ترین عوامل در کیفیت غذاهای تولید شده هستند که باید در نظر گرفته شوند؛ در تهیه زولبیا و بامیه مهم‌ترین فاکتوری که باید سلامت باشد، روغن مورد استفاده است، خوشبختانه کارمندان بهداشت محیط دستگاهی برای سنجش PPM به همراه دارند و می‌توانند به سرعت سلامت روغن‌های مورد استفاده را بررسی کنند.


فرهادی با اشاره به اینکه این روغن‌ها باید از نظر ساختار ایرانی سالم باشند، افزود: با توجه به ابلاغیه‌ای که از طرف وزارت بهداشت و پیش از ماه مبارک رمضان به دست همکاران و بازرسان این حوزه رسید تمرکز بر کنترل و نظارت‌ها افزایش پیدا کرد.

وی یادآوری کرد: مهمترین عامل که شهروندان می‌توانند هنگام خرید این شیرینی‌ها در نظر بگیرند سلامت و اصالت محل فروش آنهاست، یقین داشته باشید که قیمت ارزان شیرینی‌های موجود در دست سایر مغازه‌ها و دست فروشان بدون علت نیست.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین