کد خبر: ۱۹۳۷۳۷
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۰
مدیرکل طرح های عمرانی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، خبر داد: بر اساس بخشنامه ای که به دانشگاه ها ابلاغ شد، تمام ظروف یکبار مصرف پلاستیکی باید تا پایان سال 99 از گردونه مصرف دانشگاه ها حذف شود.
ناطقان: جمشید اسماعیلی گفت: در راستای ابلاغ سیاست‌ های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به دانشگاه ‌ها و موسسه های آموزش عالی، پژوهشی حتی پارک‌ های علم و فناوری، بر استفاده از ظروف شیشه ای یا کاغذی به جای ظروف پلاستیکی تا پایان سال 99 توصیه تاکید شده است.

وی با بیان اینکه این سیاست در قالب یک بخشنامه به دانشگاه ها ابلاغ شد، اظهار کرد: استفاده از ظروف کاغذی و شیشه ای به جای ظروف پلاستیکی به منظور حفظ محیط زیست و سلامت دانشگاهیان است.

مدیرکل طرح های عمرانی وزارت علوم، تاکید کرد: به زودی کلاس های آموزشیِ مرتبط با حفظ محیط زیست و حذف ظروف یکبار مصرف برای دانشگاه ها و دانشجویان برگزار می شود تا موفقیت در این طرح تضمین شود.

محمدتقی نظرپور معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزیر علوم، تحقیقات و فناوری امروز یکشنبه با ابلاغ این بخشنامه به دانشگاه ها تاکید کرد که تمام مراکز آموزش عالی کشور با فرهنگ‌سازی و برنامه‌ریزی مناسب برای کاهش و حذف تدریجی تمامی ظروف پلاستیکی و بطری‌های آب آشامیدنی در تمام ساختمان‌ها اعم از غذاخوری‌ها، خوابگاه‌های دانشجویی، کوی اساتید و مهمانسراها اقدام کنند.

وی در این بخشنامه ضمن قدردانی از دانشگاه‌هایی که تاکنون اقدام‌های مناسبی در این مسیر انجام داده‌اند از سایر دانشگاه‌ها درخواست کرد با استفاده از روش‌های جایگزین سازگار با محیط زیست، ضمن رعایت استانداردهای بهداشتی لازم، در این حرکت سهیم باشند.

این بخشنامه در قالب اجرای مدیریت سبز به دانشگاه ها ابلاغ شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین