کد خبر: ۱۹۳۷۷۳
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۳
مصرف برق کشور شب گذشته در حالی به 43 هزار و 500 مگاوات رسید که هنوز طرح افزایش تعرفه برای پر مصرف ها در مجلس شورای اسلامی نهایی نشده است و تا رسیدن به روزهای گرم تابستان مدت زمانی باقی است.
ناطقان: شرکت مدیریت شبکه برق ایران، روز دوشنبه گزارش داد: میزان مصرف برق در زمان اوج مصرف شب گذشته به 43 هزار و 500 مگاوات رسید و البته این میزان در مدت مشابه پارسال 38 هزار و 243 مگاوات بود.

هیات وزیران 27 اسفند پارسال به پیشنهاد وزارت نیرو و سازمان برنامه و بودجه کشور، تعرفه‌های آب و برق مشترکان پرمصرف را اصلاح کرد.

هیات وزیران در جلسه 19 اسفند 1397 مقرر کرد تا بهای آب شرب و برق از ابتدای اردیبهشت سال 98 سالیانه به میزان هفت درصد افزایش یابد.

سازمان برنامه و بودجه کشور دهم اردیبهشت اعلام کرد: پس از بازنگری در استاندارد برچسب انرژی ساختمان‌ها، تعرفه مشترکانی که مصرف برق و گاز طبیعی آنها بیش از الگوهای مصرف تعیین شده باشد، افزایش خواهد یافت.

اما «سلام امینی»، عضو کمیسیون انرژی مجلس در این باره به ایرنا گفت که تلاش برای افزایش قیمت برق و آب متوقف شده است.

شرکت توانیر 25 اردیبهشت از اصلاح تصویب نامه افزایش تعرفه پرمصرف ها خبر داد که هنوز کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در باره آن نظری نداده است.

توقف طرح افزایش تعرفه پرمصرف ها در حالی صورت گرفته است که «پیام باقری»، نایب رئیس سندیکای صنعت برق ایران معتقد است: افزایش تعرفه آب و برق اثر چندانی بر اقتصاد خانوارهای رعایت کننده الگوی مصرف ندارد، هدف اصلی این افزایش اصلاح روش پرمصرف ها با پرداخت هزینه است.

وی افزود: افزایش تعرفه آب و برق برای بخش پرمصرف جامعه حداقل انتظاری است که جامعه هم با آن موافق است، کسانی که بیشتر از الگوهای تعیین شده مصرف می کنند، باید هزینه این نوع رفتارهای خود را بپردازند.

به گفته وی، ضمن آنکه متعادل شدن قیمت انرژی نیازی است که می تواند به بهبود روش های مصرف بیانجامد.

چندی پیش «رضا اردکانیان»، وزیر نیرو هم در این باره گفته بود: هدف وزارت نیرو از افزایش قیمت برق مشترکان پرمصرف، اعمال مدیریت مصرف است.

وی در یک گفت و گوی خبری، با اشاره به اهمیت مدیریت مصرف برق در کشور اظهار داشت: در بخش مدیریت مصرف، بخش عمده اجرای برنامه ها بر عهده مشترکان است و در صورتی که عادت‌های مصرف درست نباشد، امکان تامین برق پایدار در شبکه میسر نخواهد شد.

اردکانیان ادامه داد: اقداماتی از سوی وزارت نیرو برای تامین برق در سال ۹۸ انجام شده است و مردم نیز باید با مدیریت مصرف در این برنامه ها مشارکت داشته باشند.

وزیر نیرو بیان کرد: مدیریت مصرف اقدامی جمعی است که نیازمند مشارکت آحاد مردم است و در این میان نقش رسانه‌های جمعی در الگوسازی اهمیت ویژه دارد.

اکنون سرنوشت طرح افزایش تعرفه پرمصرف ها در هاله ای از ابهام قرار گرفته است و از طرف دیگر روند افزایش مصرف برق از هم اکنون گریبان صنعت برق ایران را گرفته است.

گرچه برخی اعتقاد دارند این میزان افزایش تعرفه هم اثر چندانی بر روی اصلاح روش مصرف پرمصرف ها ندارد اما انتظار می رود همین مقدار کم هم هرچه زودتر اجرایی شود تا شاید بتواند کمی و فقط کمی به بهبود مدیریت مصرف کمک کند.
منبع: ایرنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین