کد خبر: ۱۹۳۸۲۹
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۴
کمدین سابق و رئیس‌جمهوری جدید اوکراین برای خلاصی از نمایندگان وفادار به دولت سابق کی‌یف دستور انحلال پارلمان این کشور را صادر کرد.
ناطقان: به نقل از رویترز، «ولادیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهوری جدید اوکراین که امروز دوشنبه زمام اختیار را به عهده گرفت؛ به عنوان نخستین فرمان حکومتی، دستور انحلال پارلمان و برگزاری انتخابات زودهنگام را صادر کرد تا به این ترتیب، قوه مقننه را از اکثریت وفادار به دولت قبل پاکسازی کند.

وی که تا یک سال پیش هنرپیشه‌ای بود که با بازی در یک فیلم فکاهی انتقاد آمیز به شهرت رسید؛ ماه میلادی گذشته با پیروزی قاطع عنوان ریاست‌جمهوری را از آن خود کرد حال آنکه حزب نوپایش هیچ نماینده‌ای در پارلمان اوکراین ندارد.

این در حالی است که کسب اکثریت پارلمانی به وی در برآورده کردن خواسته طرفدارانش و همچنین پیشبرد اصلاحاتی که ضامن تداوم کمک‌های خارجی است، کمک می‌کند.

از جمله وعده‌های انتخاباتی وی حصول آتش‌بس در شرق اوکراین و خاتمه دادن به جنگ ۵ ساله در این منطقه است.

وی همچنین از نمایندگان خواست از فرصت ۲ ماهه‌ای که تا برگزاری انتخابات زودهنگام مانده برای تایید ۲ مصوبه با موضوع لغو مصونیت اعضای پارلمان و مقابله با کسب درآمدهای نامشروع از جانب مقامات رسمی، اقدام کنند.
منبع: مهر
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین