کد خبر: ۱۹۳۸۳۲
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۳
ابراهیمی:
نماینده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این موضوع نشانگر آن است که ساختار نظام اقتصادی کشور و بودجه ریزی نیاز به اصلاح دارد. موضوع برچیده شدن زمینه رانت و فساد از اقتصاد در گروی آزاد سازی قیمت‌ها و واقعی ساختن رقابت‌ها است و صرفاً تکیه بر ابزار نظارتی کافی نیست.
ناطقان: علی ابراهیمی در نطق میان دستور جلسه علنی امروز مجلس گفت: موضوعات مهمی مانند شفافیت در فعالیت‌های اقتصادی و عدالت در رفاه اجتماعی را مد نظر داشته و در راستای اجرایی شدن این مهم‌ها تلاش کردم. من همیشه بر لزوم برچیده شدن فساد از اقتصاد کشور تلاش کردم. البته دولت و مجلس در این زمینه گام‌هایی را برداشتند ولی نتیجه به دست آمده در خور شأن مردم و نظام جمهوری اسلامی نبوده است.

وی ادامه داد: این موضوع نشانگر آن است که ساختار نظام اقتصادی کشور و بودجه ریزی نیاز به اصلاح دارد. موضوع برچیده شدن زمینه رانت و فساد از اقتصاد در گروی آزاد سازی قیمت‌ها و واقعی ساختن رقابت‌ها است و صرفاً تکیه بر ابزار نظارتی کافی نیست. در هیچ نقطه از دنیا دولت کاسب‌های خوبی نیستند. هر جا که اقتصاد و بازرگانی دولتی بود رانت و فساد و بی اعتمادی در پی داشت.

نماینده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: از همه آشکارتر در این حوزه بازار خودرو است. بی ثباتی در قیمت این بازار و بی کیفیتی در محصولات غیر قابل انکار است. چه دلیلی بر اصرار به تخصیص ارز ترجیحی توسط دولت داریم. مطابق نظرات کارشناسان سالانه بیش از ۵۰۰ هزار میلیارد تومان یارانه حامل‌های انرژی به مصرف کننده‌ها داده می‌شود این یارانه عمدتاً به دست ساکنین شهرهای بزرگ می‌رسد. چراکه دهک‌های بالای جامعه مصرف انرژی بیشتری دارند و روستاییان از این یارانه پنهان سهم اندکی می‌برند با این وجود آیا می‌توان گفت که ما عدالت را رعایت کردیم؟ آزاد سازی قیمت حامل‌های انرژی و پرداخت یارانه آن به همه افراد موجب می‌شود عدالت اقتصادی در کشور بهتر اجرایی شود و اصلاح الگوی مصرف را به دنبال داشته باشد به شرط این که درآمدهای حاصل از آن به مردم پرداخت شده و در ردیف‌های دیگر بودجه مصرف نشود.

ابراهیمی عنوان کرد: وقت آن رسیده دولت ضمن صرفه جویی در هزینه‌ها در تخصیص بودجه و فعالیت‌هایی که هیچ نقشی در اقتصاد ندارد خودداری کند و بدون ملاحظه از فعالیت‌های موازی جلوگیری کند.

ابراهیمی در پایان گفت: ملت ایران همیشه با اقتدار و صلابت آماده جانفشانی در راه آرمانهای خود بوده و هر تحرکی علیه کشور را قاطعانه پاسخ می‌دهد اما جنگ طلب نبوده و نخواهد بود.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین