کد خبر: ۱۹۳۸۴۹
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۰
رئیسی:
رئیس قوه قضائیه همچنین با تاکید بر ضرورت جلوگیری از معوقه شدن پرونده های قضایی، اطاله دادرسی و مراجعات مکرر و بی اثر مردم به دستگاه ها را از مهمترین عوامل نارضایتی دانست و بر لزوم جلوگیری از آن تاکید کرد.
ناطقان: آیت الله سیدابراهیم رئیسی در جلسه مسؤولان عالی قضایی با تبریک سالروز میلاد با سعادت حضرت امام حسن مجتبی (ع)، به دو روایت که آن حضرت را نماد عقل و صبر توصیف کرده است، اشاره کرد و گفت: آنچه امروز بیش از هر زمان دیگر به آن نیاز داریم، همین دو ویژگی بارز امام حسن مجتبی (ع) یعنی عقل و صبر است.

رئیس قوه قضاییه در ادامه، اندیشه و عمل انقلابی را تنها راه برون رفت از مشکلات فعلی دانست و با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار مسئولان نظام، ادامه داد: با توجه به رهنمودهای ایشان، آنچه امروز همه مسئولان و کارگزاران نظام باید به آن توجه ویژه داشته باشند، معیشت و رضایتمندی مردم است.

آیت الله رئیسی با بیان اینکه افزایش اعتماد مردم به نظام جمهوری اسلامی و اطمینان از کارآمدی آن موجب تقویت امنیت و اقتدار ملی خواهد شد، این امر را در گرو خدمت رسانی مطلوب دانست و خطاب به مسئولان و مدیران دستگاه قضایی در سراسر کشور خاطرنشان کرد: این گفته که قطعا نیمی از میان مراجعان به دستگاه قضایی، ناراضی خواهند بود شاید خیلی دقیق نباشد چون اگر حکم براساس عدالت و حق صادر شود، حتی محکوم علیه هم در خلوت و وجدان خود می داند که حکم حق علیه او صادر شده است؛ لذا اگر سمت و سوی ما به آنچه مقتضای عدل و حق است، گرایش داشته باشد و تمام زوایای یک موضوع را در رسیدگی ها مدنظر قرار دهیم، بی تردید رضایت همه اطراف دعوا فراهم خواهد شد.

رئیس قوه قضاییه، جلب رضایت خدا و مردم را امری محوری دانست و یادآور شد: در دستگاه قضایی همه هم و غم مسئولان، قضات و کارکنان باید این باشد که بتوانیم امور را به موقع، به روز و به هنگام، دقیق، مستند به قانون، بر مبنای حق و عدل و بدون نفوذپذیری از هیچ فرد و نهادی انجام دهیم.

آیت الله رئیسی همچنین با تاکید بر ضرورت جلوگیری از معوقه شدن پرونده های قضایی، اطاله دادرسی و مراجعات مکرر و بی اثر مردم به دستگاه ها را از مهمترین عوامل نارضایتی دانست و بر لزوم جلوگیری از آن تاکید کرد.

رئیس قوه قضاییه در پایان با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص دستگاه قضایی، گفت: ایشان بر سلامت و کارآمدی قوه قضاییه تاکید کردند و بر همین مبنا باید این دو مقوله همواره در همه امور، نصب العین مسئولان قضایی، قضات شریف و کارکنان محترم باشد تا ان شاء الله رضایتمندی مردم و در پی آن، رضایت خداوند متعال را به دنبال داشته باشد.
منبع: فارس
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین