کد خبر: ۱۹۳۸۸۰
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۹
در کمتر از شش ماه برای سومین بار امروز رئیس جمهور با همراهی تنی چند از اعضای کابینه دولت برای افتتاح طرح های عمرانی مهمان آذربایجان غربی است.
ناطقان: در این سفر که علاوه بر وزیر ورزش و جوانان، وزیر نیرو، معاون وزیر جهاد کشاورزی، معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری نیز، رئیس‌جمهور را همراهی می‌کنند ۲۷ طرح بزرگ با اعتبار ۴ هزار و ۴۶۵ میلیارد تومان به بهره برداری می‌رسد که مهمترین آنها افتتاح سد کرم آباد پلدشت است.

حجت الاسلام روحانی در سفر کوتاه امروز خود به آذربایجان غربی بدون حضور در مرکز استان و دیدارهای مردمی وارد فرودگاه منطقه آزاد ماکو شده و علاوه بر افتتاح پروژه سد کرم‌آباد پلدشت، همزمان نیز پروژه‌های مربوط به آب را از طریق ویدئو کنفرانس افتتاح می‌کند.

علاوه بر این، حجت‌الاسلام حسن روحانی در این سفر که بعد از اذان ظهر امروز انجام می‌شود در جلسه شورای اداری آذربایجان‌غربی در محل منطقه آزاد ماکو حضور خواهد یافت اعضای هیئت دولت همراه رئیس جمهور ضمن همراهی حجت الاسلام روحانی طرح‌های عمرانی قابل بهره برداری را افتتاح می‌کنند.

در این سفر سد کرم آباد پلدشت با هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار، چندین طرح کشاورزی با ۴۳۹ میلیارد تومان اعتبار، چند طرح مخابراتی با ۱۸۵ میلیارد تومان و چند طرح ورزشی از جمله افتتاح ورزشگاه ۵ هزار نفری سلماس با مجموع ۵۷ میلیارد تومان اعتبار به بهره برداری خواهد رسید.

به گفته محمد مهدی شهریاری استاندار آذربایجان غربی، تاکنون بیش از ۱۵ هزار میلیارد تومان در استان از جمله شش هزار میلیارد تومان در بخش آب و خاک و ۴ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان در طرح‌های احیای دریاچه ارومیه سرمایه گذاری شده است.

مطالبات مردم آذربایجان غربی در سفرهای قبلی پاسخ داده نشده است

هر چند عین الله شریف پور، رئیس مجمع نمایندگان آذربایجان غربی سفرهای مکرر رئیس جمهوری به آذربایجان غربی را نشانه ظرفیت‌های بالای این استان برای توسعه و توجه به رونق تولید و توزیع عادلانه امکانات عنوان می‌کند اما هادی بهادری نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی از عدم پاسخ دهی مناسب به مطالبات مردم استان در سفرهای قبلی رئیس جمهور گلایه مند است.

حجت الاسلام روحانی در دو سفر قبلی خود تحت عنوان رئیس جمهور به آذربایجان غربی وعده‌های مکرری بر احیای دریاچه ارومیه داد این در حالی است که طی دوره فعالیت اش بودجه‌های مصوب ستاد احیای دریاچه ارومیه یا پرداخت نشد یا پرداخت آن بسیار ناچیز و در وعده‌های زمانی طولانی محقق شد اگر نبود بارش رحمت الهی امروز دریاچه ارومیه وضعیت به مراتب بحرانی‌تری داشت.

عدم تخصیص اعتبارات مربوط به انتقال آب از زاب به دریاچه ارومیه شامل ۷۵۰ میلیارد تومان، بی توجهی به تکمیل پروژه کریدور شمال و جنوب در استان یعنی اهواز- بازرگان، تکمیل جاده ارومیه- تبریز، پروژه‌های عمرانی با بیش از ۱۵ سال رکود از جمله تالار مرکزی ارومیه، ورزشگاه ۱۵ هزار نفری ارومیه، بیمارستان‌های نیمه تمام متعدد و … تنها بخشی ازگلایه های محقق نشده و مطالبات مردم استان در سفرهای قبلی رئیس جمهوری کشورمان به استان است.

باید پایان امروز منتظر ماند و دید دستاورد این سفر کوتاه مدت حجت الاسلام روحانی درست در نیمه ماه مبارک رمضان برای توسعه استان چه خواهد بود.
منبع: مهر
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین