کد خبر: ۱۹۳۹۲۱
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۷
سرپرست مدیریت بحران استانداری بوشهر گفت: با توجه به بحرانی بودن وضعیت، حجم آلودگی و شدت درگیری و همچنین شرایط آب و هوایی از شب گذشته عملیات سمپاشی در برخی از نقاط استان به شکل شبانه انجام شده است.
ناطقان: جهانگیر دهقانی با اشاره به اقدامات انجام شده مقابله با ملخ‌های صحرایی گفت: با توجه به وضعیت هجوم ملخ‌ها در استان و اعلام وضعیت توسط جهاد کشاورزی، ستاد مدیریت بحران استان، تشکیل و همچنین جلسات شورای هماهنگی بحران در شهرستان‌ها برگزار شد.

وی عنوان کرد: همچنین به دستور استاندار و ابلاغ معاون عمرانی ایشان، تمام نهادها مکلف به بسیج عمومی ظرفیت‌ها، امکانات و نیروها و همچنین همکاری لازم با جهاد کشاورزی شدند یعنی تمام دستگاه‌ها برای مبارزه با ملخ‌ها بسیج شده‌اند.

سرپرست مدیریت بحران استان بوشهر بیان کرد: علاوه بر اعتبارات استانی، مبلغ ۱۰ میلیارد تومان به استان‌های جنوبی درگیر آفت ملخ (۶ استان) تخصیص داده شده است. پیرو این موارد و با توجه به وضعیت استان‌های درگیر و همچنین استان بوشهر اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس برای بررسی مسائل و مشکلات موجود از مناطق درگیر با این آفت در استان بوشهر بازدید میدانی داشتند.

دهقانی ادامه داد: در این بازدیدها عنوان شد امکانات و تجهیزاتی مانند هواپیما و دستگاه سمپاشی ULV که در استان موجود نیست از طریق استان‌های معین تأمین شود. با همکاری و هماهنگی جهاد کشاورزی مرتباً بازدیدهای میدانی از روند مبارزه و نقاط درگیر انجام می‌شود.

سرپرست مدیریت بحران استان بوشهر با بیان اینکه مشکل اساسی ما در مقابله با این آفت گیاهی کمبود اعتبارات است، گفت: با توجه به شرایط موجود مقرر شده مجدداً رایزنی‌هایی با مجلس به منظور جذب اعتبار صورت بگیرد تا اعتبارات بیشتری به این موضوع اختصاص یابد.

جهانگیر دهقانی خاطرنشان کرد: دو مشکل اصلی ما، یکی نگرانی بابت درگیری نخیلات با آفت و دیگری مهاجرت ملخ‌ها به استان‌های مجاور است که در راستای پیشگیری از این دو اتفاق تلاش می‌کنیم.

سرپرست مدیریت بحران استانداری بوشهر تصریح کرد: با توجه به بحرانی بودن وضعیت، حجم آلودگی و شدت درگیری و همچنین شرایط آب و هوایی از شب گذشته عملیات سمپاشی در برخی از نقاط استان به شکل شبانه انجام شده است.

وی افزود: تاکنون حدود ۴۰ هزار هکتار از اراضی و مراتع سمپاشی شده است که این سمپاشی ها باید به شکل مستمر ادامه پیدا کند.

این مسئول با اشاره به ماندگاری ۳ تا ۵ ساله ملخ‌ها در کشور تاکید کرد: علاوه بر انجام مستمر عملیات سمپاشی، باید روند مبارزه با ملخ‌های صحرایی ادامه داشته باشد.

دهقانی بیان کرد: با توجه به این موضوع سال اول مبارزه دشواری‌های زیادی دارد که امیدواریم با مدیریت، کمک مردم و همکاری دستگاه‌ها از این مرحله به سلامت عبور کنیم.

به گفته رئیس سازمان حفظ نباتات کشور، اگر عملیات مبارزه با آفت ملخ صحرایی در جنوب کشور به خوبی انجام گیرد به طور قطع استان‌های مرکزی از این آفت در امان می‌مانند و امنیت غذایی حفظ می‌شود.

محمدرضا درگاهی، میزان خسارت زایی حمله ملخ صحرایی برای کشور را -در صورت عدم کنترل- برابر با سیل و زلزله برآورد کرد.

ملخ صحرایی خطرناک‌ترین گونه ملخ است به دلیل اینکه در صورت حمله تهاجمی حتی پوست درختان را می‌خورد و از کشوری به کشور دیگر و از استانی به استان دیگر می‌تواند مهاجرت کند.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین