کد خبر: ۱۹۳۹۴۲
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۳:۵۰
شنبلیله گیاهی دارویی با خواصی معجزه آسا است؛ این گیاه خصوصیاتی مانند ضدالتهاب و میکروب، تقویت کننده قلب، کاهش دهنده کلسترول خون و ورم معده دارد.
ناطقان: محمد حسین عزیزی از انجمن صنایع غذایی درباره گیاهان دارویی مفید برای دیابت گفت: از گیاهانی مانند شنبلیله، زنجبیل، زرد چوبه، سیر، میخک، زیره سیاه، دارچین و بابونه نیز در پیشگیری و درمان دیابت استفاده می‌شود.

وی عصاره شنبلیله را موثر در درمان زخم معده دانست و اظهار داشت: این گیاه خصوصیاتی مانند ضدالتهاب و میکروب، تقویت کننده قلب، کاهش دهنده کلسترول خون و ورم معده دارد.

وی افزود: از شنبلیله می‌توان به طور موضعی، به شکل خمیر و پماد جهت درمان جوش، سوختگی، التهابات و اگزما نیز استفاده کرد.

ایا عصاره شنبلیله را موثر در درمان زخم معده است؟

وی دانه گیاه شنبلیله را یکی از مهم‌ترین ادویه‌ها در آشپزی و طب سنتی دانست و تصریح کرد: این گیاه معجزه آسا در گذشته برای درمان کورک، دیابت و سل کاربرد داشته است.

عزیزی افزود: شنبلیله تقویت کننده لوزالمعده است و با برخورداری از مواد فسفردار، آهن و ازت برای جلوگیری از لاغری مفرط مفید می‌باشد.

وی تاکید کرد: مصرف بیش از اندازه دارویی شنبلیله، ممکن است باعث سردرد، تهوع و تحریکات پوستی شود که باید در زمان حاملگی و شیردهی با احتیاط مورد استفاده قرار بگیرد.

وی اظهار کرد: در صورتی که میزان قند خون بالا باشد، نمی‌توان برای کنترل آن به طور مستقل، از دانه‌ی شنبلیله استفاده کرد؛ زیرا میزان کاهش قند خون، توسط دانه شنبلیله، بسیارکم است.

عزیزی ابراز داشت: افراد دیابتی برای استفاده از شنبلیله به عنوان کاهش قند خون بهتر است روزی ۵ گرم از آن را مصرف کنند و پس از دو هفته با مراجعه به پزشک و آزمایش قند خون کارایی آن را از نظر موثر بودن و میزان کاهش قند خون توجه کنند. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین