کد خبر: ۱۹۴۰۲۳
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۳
منابع آگاه اعلام کردند که قرار است رئیس جمهوری فرانسه امروز (چهارشنبه) با فرمانده‌ نیروهای موسوم به "ارتش ملی لیبی" دیدار کند.
ناطقان: به نقل از شبکه العربیه، امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه امروز در کاخ الیزه با خلیفه حفتر، فرمانده‌ نیروهای موسوم به "ارتش ملی لیبی" دیدار خواهد کرد.

پیشتر ژان ایو لودریان، وزیر خارجه فرانسه اعلام کرده بود که ماکرون قصد دارد به منظور پیشبرد روند سیاسی شکست خورده در لیبی به زودی با فرمانده نیروهای ارتش ملی لیبی دیدار کند.

ابراز نگرانی کانادا نسبت به تشدید خشونت در لیبی

از سوی دیگر، دولت کانادا نسبت به تحولات و تشدید خشونت در لیبی ابراز نگرانی کرد و خواستار اجرای فوری آتش‌بس میان تمامی طرف‌های لیبیایی شد.

وزارت خارجه کانادا در بیانیه‌ای اعلام کرد که این کشور نسبت به افزایش خشونت‌ها در طرابلس و اطراف آن و بمباران‌های بی هدف مناطق مسکونی و حملات به کادرهای پزشکی نگران است.

وزارت خارجه کانادا تمامی طرف‌های درگیر در لیبی را به پایبندی‌ به قوانین انسانی بین‌المللی که شامل تضمین حمایت و حفاظت از غیرنظامیان از جمله مهاجران و پناهجویان و اجازه به ورود کمک‌های بشردوستانه به نیازمندان می‌شود، ترغیب کرد.

این وزارتخانه از طرف‌های درگیر در لیبی خواست تا به غیرنظامیانی که تمایل دارند مناطق درگیری را ترک کنند و به مناطق امن بروند، این اجازه را به آنها بدهند.

کانادا اعلام کرد که از تمایل ملت لیبی برای داشتن کشوری با ثبات، دموکراتیک و شکوفا حمایت می‌کند.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین