کد خبر: ۱۹۴۰۶۳
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۳
واعظی:
رئیس دفتر رئیس‌جمهور در خصوص اظهارات یکی از نمایندگان مبنی بر خروج دو لایحه CFT و پالرمو از دستور کار مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: من نشنیده‌ام که این دو لایحه از دستور کار مجمع خارج شده باشد، این دو لایحه در کمیسیون‌های مجمع در حال بررسی است تا در دستور کار مجمع قرار گیرد.
ناطقان: محمود واعظی در حاشیه جلسه هیئت دولت درباره مباحث مطرح شده در این جلسه، گفت: بررسی بهبود مدیریت کسب و کار، مهمترین بحثی بود که امروز داشتیم.

وی با بیان اینکه هر دستگاهی وظایفی در راستای تسریع و بهبود مدیریت کسب و کار دارد، گفت: برای تأسیس شرکت و دریافت مجوز برای سرمایه‌گذاری، نباید رویه به این‌گونه باشد که افراد‬ از یک وزارتخانه به وزارتخانه دیگر و از یک دستگاه به دستگاه دیگر روند بلکه باید به گونه‌ای پیش رویم که همه این مسائل از طریق فضای مجازی و به صورت سیستمی انجام شود.

رئیس دفتر رئیس‌جمهور بیان کرد: رئیس‌جمهور دستور داد که شرایط باید به گونه‌ای باشد که هر کسی که می‌خواهد شرکتی تأسیس و یا سرمایه‌گذاری کند، فقط یک بار مدارک تحصیلی و سوءپیشینه خود را ثبت کند و دیگر کسی حق ندارد که مرتب از این فرد کاغذ، عکس و اطلاعات شخصی بخواهد.

واعظی با اشاره به اینکه مصوبه این موضوع را امروز قطعی کردیم و مسائلی در این راستا وجود داشت که به کمیسیون اقتصاد ارجاع دادیم، تصریح کرد: تاکنون بیش از ۱۰۰۰ مجوز در این رابطه حذف شده است که اعضای هیئت دولت آن را کافی ندانستند و قرار بر این شد که باز هم مجوزها کاهش یابد.

وی تأکید کرد: اگر آنچه امروز در هیئت دولت صحبت شد، عملیاتی شود ما می‌توانیم سرعتی به سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی ببخشیم و مردم هم با سرعت بیشتری می‌توانند کارهایشان را انجام دهند.

رئیس دفتر رئیس‌جمهور با بیان اینکه در این جلسه مباحثی هم درباره سلامت الکترونیک مطرح شد، گفت: با توجه به گستردگی این مسئله و از آنجایی که همه مردم ایران در شهرها و نقاط دوردست با آن مواجه هستند، رئیس‌جمهور دستور داد که در خرداد ماه این افتتاح انجام شود تا مردم بتوانند از این اقدامی که به صورت مشترک توسط وزارتخانه‌های بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، تعاون، کار و رفاه اجتماعی و ارتباطات و فناوری اطلاعات انجام شده است، استفاده کنند.

واعظی در خصوص اظهارات یکی از نمایندگان مبنی بر خروج دو لایحه CFT و پالرمو از دستور کار مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: من نشنیده‌ام که این دو لایحه از دستور کار مجمع خارج شده باشد، این دو لایحه در کمیسیون‌های مجمع در حال بررسی است تا در دستور کار مجمع قرار گیرد.

وی درباره اظهارات مقامات عراق مبنی بر اعزام دو هیئت به ایران و آمریکا برای گفتگو اظهار داشت: این هیئت هنوز به تهران نیامده‌اند. روابط ایران و عراق روابط نزدیکی است؛ نمی‌گوییم هیئت نفرستند اما حرف‌های آنها را خواهیم شنید و پاسخ می‌دهیم.

رئیس دفتر رئیس جمهور در خصوص رایزنی‌های وزیر امور خارجه عمان با وزیر امور خارجه کشورمان نیز گفت: وزیر امور خارجه عمان با آقای ظریف مذاکره کرده است. آقای ظریف گزارش این مذاکرات را امروز در هیئت دولت مطرح کرد.

واعظی اضافه کرد: مباحث گفتگوی وزیر امور خارجه عمان با ایران در خصوص میانجی گری نبوده است.

وی در مورد انتقادات مجلس مبنی بر عدم اجرای قانون افزایش حقوق، تاکید کرد: من نظر نمایندگان مجلس را خدمت آقای انصاری و نوبخت منعکس کردم و توصیه کردم با نماینده ذیربط صحبت کند.

رئیس دفتر رئیس جمهور با بیان اینکه شاید دو تصویر از قانون وجود داشته باشد، افزود: دولت رقم مصوب را به حقوق کارمندان اضافه کرده است.

واعظی گفت: مجلس مصوب کرد به حقوق هر کارمند ۴۰۰ هزار تومان اضافه شود و بقیه منابع نیز به صورت ۱۰ درصدی بین همه کارمندان تقسیم شود. هرچه نظر قانونگذار باشد اجرا می‌کنیم.

وی همچنین در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه سخنگوی دولت چه زمانی تعیین می‌شود؟، اظهار داشت: یک نفر انتخاب شده و بعد از ملاقات او با رئیس‌جمهور، درباره معرفی وی تصمیم‌گیری می‌شود.

رئیس دفتر رئیس جمهور گفت: آخر هفته سخنگوی منتخب با رئیس جمهور جلسه دارد و احتمالاً مورد نظر ریاست جمهور قرار می‌گیرد.
منبع: مهر
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین