کد خبر: ۱۹۴۲۹۹
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۱
سرلشگر باقری:
عالی‌ترین مقام نظامی ایران می‌گوید «نگران نباشید» اما شوهرعمه‌ها، شوهرخاله‌ها، دایی‌ها، زن‌دایی‌ها، عموها، عموزاده‌ها و … در گروه‌های تلگرامی و صفحات اینستاگرامشان اعلام جنگ و نگرانی می‌کنند و حتی برخی از آنها اطلاعات ریز و جزئی از اقدامات دشمن می‌دهند؛ اطلاعاتی که خود آمریکا هم ندارد!
ناطقان: انگیزه‌ها متفاوت است. در خوش‌بینانه‌ترین حالت، در گروه‌های فامیلی و دوستانه، آدم‌ها می‌خواهند به بقیه بگویند که به جای موضوعات عوامانه، دغدغه‌های جدی و مهمی را دنبال می‌کنند و کانال‌ها و صفحات اینستاگرامی هم با این کلیدواژه‌ها دنبال عضوگیری و لایک‌جمع‌کردن و کامنت‌گرفتن هستند. در نگاه بدبینانه هم بعضی‌ها مأموریت دارند که بازوی اجرایی عملیات روانی دشمن برای ترساندن مردم باشند که البته واکاوی این نگاه، نیازمند پژوهش دقیق و مستندات قوی است و نمی‌توان به راحتی در این‌باره حکم داد.

***

چراغ‌ها که روشن شد، از لابلای جمعیت چهره‌اش را شناختم. با لباس شخصی، بدون تشریفات و محافظ‌های تابلو، آمده بود شب قدر، چشم و دلی سبک کند. جلو رفتم، سلام کردم، سلام کرد، گفتم «ترامپ به مردم ایران گفته تروریست و رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا هم گفته ماجرای فجیره زیر سر ایران بوده. چه می‌شود؟» محمد باقری، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح دست روی شانه‌ام گذاشت و خندید و با آرامش گفت: «نگران نباش. آمریکا هیچ غلطی نمی‌کنه». بعد هم بعضی از مردم آمدند و بدون هیچ مانعی با آنها عکس یادگاری انداخت.

این فقط گوشه‌ای از تفاوت دنیای مجازی و حقیقی است. عالی‌ترین مقام نظامی ایران می‌گوید «نگران نباشید» اما شوهرعمه‌ها، شوهرخاله‌ها، دایی‌ها، زن‌دایی‌ها، عموها، عموزاده‌ها و … در گروه‌های تلگرامی و صفحات اینستاگرامشان اعلام جنگ و نگرانی می‌کنند و حتی برخی از آنها اطلاعات ریز و جزئی از اقدامات دشمن می‌دهند؛ اطلاعاتی که خود آمریکا هم ندارد!

خلاصه این روزها باید خیلی بیشتر از قبل مراقب باشیم که مثل اهالی برره، اسیر دشمن فرضی نشویم.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین