کد خبر: ۱۹۴۳۴۷
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۷
قائم مقام پیشین حزب اعتماد ملی گفت: کابینه دولت فعلی فقط یک وزیر جوان داریم که تجربه موفقیت آمیزی بود ولی فردی نبود که بی تجربه باشد. بلکه تجربه و تخصص کافی را داشت. من می گویم باید نیروها را از الان تقویت کنیم، کادرسازی کنیم ولی متاسفانه در این زمینه ضعیف عمل شده و این سرمایه گذاری روی نیروهای جوان را انجام نداده‌ایم.
ناطقان: منتجب‌نیا: حضور یک جوان در کابینه روحانی، تجربه موفقیت‌آمیزی بودرهبر انقلاب در دیدار اخیر با دانشجویان بر ضرورت جوان‌گرایی در سطوح مدیریتی کلان کشور تاکید داشتند. در همین راستا حجت الاسلام رسول منتجب‌نیا، قائم مقام پیشین حزب اعتماد ملی، در گفت‌وگو با خبرآنلاین در واکنش به تاکیدات اخیر رهبری، گفت: در واگذاری مسئولیت‌ها ضرورت دارد که برخی نکات مورد توجه قرار گیرد، نکته اول مسئله اعتقاد، ایمان و داشتن تقوای لازم و پاکدامنی است که همه این ویژگی‌ها در نیروهای مومن و انقلابی جمع شده است. کسی می‌تواند بهترین خدمت را ارائه بدهد که به کار، به عنوان یک وظیفه‌ دینی و ملی اعتقاد داشته باشد. اعتقاد به شاهد بودن خدای متعال، به عالم قیامت که تمامی رفتار انسان مورد بازخواست قرار می‌گیرد و اعتقاد به اینکه هر آنچه که در اختیار مسئولین است از آن مردم است و باید امانت داری کنند.

وی افزود: فرقی ندارد که این امانت بیت‌المال باشد یا رسیدگی به امور مردم در جایگاهی که قرار دارند. وقتی حرف از نیروهای انقلابی و حزب‌اللهی می شود ضرورت دارد که این ویژگی مورد توجه قرار گیرد. حزب اللهی بودن را نباید ساده انگاری کرد.

منتجب نیا دومین ویژگی را کارامدی مدیران دانست و تاکید کرد: افرادی که مسئولیت یک جایگاه را قبول می کنند باید به بهترین وجه آن جایگاه را مدیریت و اداره کنند. افراد ناتوان که تجربه هم نداشته باشند آن مدیریت را زیر سوال خواهند برد و به کشور آسیب می زنند.

این چهره سیاسی اصلاح طلب ادامه داد: نیروهای جوان که مورد توجه رهبری هم بوده اند بدون شک نیروی پرتحرکی است که می توانند باعث پویایی در سطوح مدیریتی و کلان کشور شود. البته این به معنای آن نیست که جوانان بی تجربه و صفر کیلومتر و بدون رزومه استفاده شود بلکه جوان‌هایی که ایمان، تعهد و تخصص مدیریت را دارند باید دارای مسئولیت شوند.

وی گفت: تناقضی که در این جا وجود دارد  و باید به آن توجه شود بحث جوان‌گرایی از یک سو و تخصص و تجربه در مدیریت از سوی دیگر است. جوان‌هایی هستند که دارای تجربه لازم نیستند و تازه وارد گود شده‌اند. اگر می‌گوییم مدیریت جوان و متخصص شود جمع  کردن این‌ها بسیار دشوار است و وظیفه حکومت است که برای جوانان تدابیری بیاندیشد که بعد از فارغ التحصیل شدنشان در مسیر کسب تجربه و در ادامه پذیرفتن مسئولیت های کلان قرار گیرند.

منتجب نیا در ادامه این گفتگو با تاکید براینکه برای کادرسازی و پرورش نسل جدید مدیران باید برنامه‌ریزی جدی صورت گیرد، اظهار داشت: نیروهای فارغ التحصیل ما باید بعد از دوران کاراموزی وارد حوزه کار شوند، نیروهای باتجربه نسل جدید را در کنار خود پرورش دهند. من پیشنهاد می کنم وزرا، استانداران و هر شخص دیگری، در کنار خودش به یک یا چند جوان آموزش دهد تا کار به دیگران منتقل شود. متاسفانه اینکار صورت نمی گیرد. باید در کنار دانشگاه، آموزش عملی هم به نیروها داده شود.

این چهره سیاسی اصلاح طلب در پاسخ به این سوال که مصداق جوان‌گرایی در سطوح مدیریتی فقط دولت را شامل می شود یا دیگر نهادها را هم می تواند در برگیرد، گفت: فقط مختص دولت نیست. کابینه دولت فعلی فقط یک وزیر جوان داریم که تجربه موفقیت آمیزی بود ولی فردی نبود که بی تجربه باشد. بلکه تجربه و تخصص کافی را داشت. من می گویم باید نیروها را از الان تقویت کنیم، کادرسازی کنیم ولی متاسفانه در این زمینه ضعیف عمل شده و این سرمایه گذاری روی نیروهای جوان را انجام نداده‌ایم. سرمایه گذاری روی نیروی انسانی و پرورش یک نیروی متعهد، ارزشش از تمام ذخایر ارزی بیشتر است. البته فرصت کم است اما باید سریعتر در این مسیر قرار گیریم. نباید انتظار داشت کابینه‌ای که میانگین سن‌شان مثلا ۴۵ سال است به ۳۰ سال برسد، این کار  زمان‌بر ولی شدنی است
منبع: انتخاب
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین