کد خبر: ۱۹۴۴۲۳
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۷
با افزایش دما در نقاط مختلف کشور و استفاده بیشتر از سیستم‌های سرمایشی، پیک مصرف برق با روند صعودی همراه شد و به مرز ۴۶ هزار مگاوات رسید.
ناطقان: اوخر هفته گذشته بود که با ورود سامانه جدید بارشی و کاهش دما در کشور پیک مصرف برق نیز پس از چند روز افزایش متوالی روند کاهشی به خود گرفته و در کانال ۴۲ هزار مگاوات باقی مانده بود.


اما از روز گذشته با افزایش دما در نقاط مختلف کشور و استفاده هرچه بیشتر از سیستم‌های سرمایشی که بخش عمده‌ای از مصرف برق فصل تابستان را به خود اختصاص داده‌اند پیک مصرف دوباره روندی صعودی به خود گرفته و به مرز ۴۶ هزار مگاوات رسیده است.

اوج مصرف برق کشور در ساعت ۱۴:۳۱ دقیقه روز گذشته به ۴۵ هزار و ۸۶۲ مگاوات رسیده بود که این رقم در مقایسه با پیک مدت مشابه هفته گذشته حدود دو هزار و ۳۰۰ مگاوات افزایش یافته است.

روز گذشته کل مبادلات برق کشور حدود یک هزار و ۶۲۳ مگاوات بوده است که از این میزان یک هزار و ۴۶۷ مگاوات مربوط به صادرات و ۱۵۶ مگاوات مربوط به واردات برق بوده است. همچنین در روز گذشته میزان ذخیره نیروگاه‌ها به پنج هزار و ۷۰۸ مگاوات و مصرف برق صنایع نیز به چهار هزار و ۲۸۶ مگاوات رسیده بود.

منبع: تسنیم
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین