کد خبر: ۱۹۴۴۹۸
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۹
فتاح:
رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) با تاکید بر اینکه نظریه شورش فقرا که از سوی سران ایالات متحده آمریکا مطرح می‌شود، نظریه‌ای اشتباه است، اظهار کرد: طرح این نظریه از سوی ترامپ ناشی از محاسبه اشتباه او و سایر دست‌اندرکاران آمریکا است و اینکه آنها فکر می‌کنند چنین اتفاقی می‌افتد، کور خوانده‌اند.
ناطقان: پرویز فتاح رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) شامگاه دوشنبه در مراسمی که با حضور معاون اول رئیس‌جمهوری در نمایشگاه عرضه محصولات طرح‌های اشتغال کمیته امداد امام خمینی (ره) در نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار شد، طی سخنانی با اشاره به توجه ویژه دولت به مسائل کمیته امداد اظهار کرد: واقعاً همکاری دولت با کمیته امداد خوب است و من نمی‌توانم هیچ گله و بهانه‌ای در این زمینه از دولت مطرح کنم.

وی گفت: در سال ۹۷ و با توجه به شرایطی که کشور با آن مواجه بود بودجه کمیته امداد به طور کامل توسط دولت پرداخت شد.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) همچنین با اشاره به پرداخت صددرصدی وام درخواست‌کنندگان تحت پوشش کمیته امداد از سوی بانک‌های کشور خاطرنشان کرد: این اقدام نشان می‌دهد که بانک‌ها و بانک مرکزی عنایت ویژه‌ای به محرومان دارند.

فتاح گفت: در مجموع در سال گذشته ۲,۳۰۰ میلیارد تومان در قالب تسهیلات اشتغال پایدار دریافت کردیم.

وی با اشاره به دو و نیم برابر شدن اعتبار تسهیلات کمیته امداد تاکید کرد: هدف‌گذاری ما برای سال ۹۸ تخصیص ۶ هزار میلیارد تومان تسهیلات اشتغال به تحت پوشش قرار گرفته‌شدگان است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) همچنین با بیان اینکه در سال ۹۷ میزان کمک‌های مردمی به کمیته امداد ۳۲ درصد نسبت به سال قبل از آن افزایش داشته است، خاطرنشان کرد: این افزایش در شرایطی است که ما به دلیل تورم و مسائل اقتصادی انتظار کاهش کمک‌های مردمی را داشتیم.

فتاح درباره انجام تعهدات کمیته امداد درخصوص کمک به زلزله‌زدگان کرمانشاه و سیل‌زدگان ابتدای سال جاری خاطرنشان کرد: بعد از وقوع زلزله سال ۹۶ در کرمانشاه، کمیته امداد ساخت ۵۴۰۰ واحد مسکونی را متقبل شد که تاکنون با استفاده از کمک‌های دولتی و مردمی ۵۲۰۰ واحد آن تحویل داده شده و امیدواریم ۲۰۰ واحد باقی‌مانده تا پایان شهریورماه تکمیل شود. همچنین در زمینه حمایت از سیل‌زدگان ابتدای سال جاری، تا هفته قبل ۲۶۰ میلیارد تومان اعم از کمک‌های نقدی و غیرنقدی از سوی مردم به کمیته امداد اهدا شده است.

وی ادامه داد: کمیته امداد تعمیر ۲۰۰ هزار منزل مسکونی را برعهده گرفته که تا سه ماه دیگر این تعهد اجرا خواهد شد. همچنین لوازم خانگی تمام ۳۰ هزار خانواده آسیب‌دیده تحت پوشش کمیته امداد تکمیل خواهد شد.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) تاکید کرد: کمیته امداد امام خمینی مسئولیت ساخت ۱۰ هزار منزل مسکونی در مناطق سیل‌زده را برعهده گرفته است و امیدواریم که تا پایان سال همه خسارت‌دیدگان در خانه‌های خود مستقر شوند.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) در بخش دیگری از صحبت‌های خود با تاکید بر اینکه در سال ۹۸ باید مراقبت بیشتری کنیم و سطح حمایتی کمیته امداد و بهزیستی مقداری گسترش یابد، اظهار کرد: این شرایط می‌تواند موقتی باشد با این وجود از دولت می‌خواهیم تا حد امکان و اقتضای شرایط بودجه‌ای در این زمینه حمایت‌های لازم را انجام دهد.

فتاح با اشاره به اعطای سبد کالا به اقشار تحت پوشش نهادهای حمایتی در ماه مبارک رمضان گفت: ابتدای ماه رمضان از دولت خواهش کردیم تا یک سبد کالا به اقشار تحت پوشش بدهد و دولت نیز خیلی ضربتی و ظرف دو روز اعتبار مربوطه را پرداخت کرد و با ۴۷۰ میلیارد تومانی که دولت اختصاص داد، دو میلیون و ۲۰۰ هزار خانواده تحت پوشش سبد کالا دریافت کردند. در این زمینه از دولت می‌خواهیم که در صورت امکان هر سه ماه این بسته را برای همه خانوار تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی تخصیص دهد.

وی با تاکید بر اینکه نباید به جامعه هدف کمیته امداد و بهزیستی با چشم هزینه نگاه شود، اظهار کرد: با اقداماتی که انجام شده است امروز بسیاری از این جامعه هدف تبدیل به کارآفرینان کشور شده‌اند. ما نباید این جامعه هدف را سربار جامعه بدانیم بلکه آنها می‌توانند باری از دوش جامعه بردارند.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) با تاکید بر اینکه جامعه هدف نهادهای حمایتی پای انقلاب و نظام اسلامی هستند و در شرایط سخت به کمک نظام آمده‌اند، خاطرنشان کرد: جامعه هدف کمیته امداد و بهزیستی همواره حامی نظام بوده‌اند و تاکنون هیچ‌گاه آسیبی از جانب آنها به نظام وارد نشده است و نظریه‌ای که درباره شورش فقرا مطرح می‌شود نظریه‌ای اشتباه است. چراکه در نظام اسلامی این موضوع برعکس آن چیزی است که این نظریه مطرح می‌کند.

فتاح ادامه داد: طرح ایده شورش فقرا برای نظام جمهوری اسلامی از سوی ترامپ ناشی از محاسبه اشتباه او و سایر دست‌اندرکاران ایالات متحده است؛ آنها فکر می‌کنند که جامعه هدف بهزیستی و کمیته امداد به کف خیابان‌ها می‌آیند اما کور خوانده‌اند؛ با همت دولت محترم و نظام اسلام این اتفاق نخواهد افتاد.

وی با تاکید بر اینکه کمر تحریم شکسته شده است، گفت: به دلیل آنکه در داخل کشور همه مقاومت کرده‌اند و پای کار هستند کمر تحریم شکسته شده است. همچنین موضع‌گیری‌های مقام معظم رهبری، رئیس‌جمهوری و سایر مسئولان نظام جمهوری اسلامی باعث عقب‌نشینی آمریکایی‌ها شده است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) در پایان با بیان اینکه اطمینان می‌دهم جامعه هدف نهادهای حمایتی با رسیدگی‌های فعلی واقعاً رضایت دارند، خاطرنشان کرد: حمایت‌هایی که از افراد نیازمند می‌شود کافی نیست اما جامعه هدف بهزیستی و کمیته امداد قانع و شکرگزار هستند. امیدواریم سال ۹۸ بتوانیم با وجود همه شرایط و مخاطرات پیش‌رو، نسبت به سال ۹۷ حمایت‌های بیشتری از این اقشار انجام دهیم.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین