کد خبر: ۱۹۴۵۷۴
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۲
وزیر دفاع لهستان امروز (سه‌شنبه) اعلام کرد که این کشور قصد دارد تا ۳۲ فروند جنگنده اف -۳۵ را خریداری کند.
ناطقان: به نقل از خبرگزاری رویترز، ماریوس بلاشژاک، وزیر دفاع لهستان همچنین اعلام کرد که قصد دارد تا این جنگنده‌های آمریکایی جدید را جایگزین جنگنده‌های دوران شوروی کند.

این خبر همچنین در میان افزایش تنش بین ورشو و روسیه منتشر شده است.

وی در توییتی نوشت: امروز ما درخواست خود را به شرکای آمریکایی خود می‌فرستیم تا این جنگنده‌های جدید را در کنار بسته‌های آموزشی و لجستیکی خریداری کنیم.

در حالی آمریکا به دنبال فروش جنگنده‌های اف -۳۵ به پنج کشور شامل لهستان است که متحدان اروپایی ایالات متحده در رویارویی با تقویت قوای روسیه به دنبال افزایش قوای نظامی خود هستند.

لهستان در میان اعضای ناتو است که دست کم دو درصد از تولید ناخالص داخلی را صرف امور دفاعی کرده است. ورشو در سال ۲۰۱۷ با افزایش هزینه‌های دفاعی به صورت تدریجی از دو درصد به دو درصد و نیم موافقت کرد به این معنا که تا سال ۲۰۳۲ این میزان به دو برابر یعنی ۲۱ میلیارد دلار می‌رسد.

وزارت دفاع آمریکا در نوامبر ۲۰۱۸ گزارش داد، فروش تسلیحاتی آمریکا به کشورهای خارجی در بازه زمانی منتهی به ۳۰ سپتامبر سال گذشته میلادی با افزایش ۱۳ درصدی به ۱۹۲.۳ درصد بود. همچنین مبلغ هر کدام از جنگنده‌های اف -۳۵، ۸۵ میلیون دلار تخمین زده می‌شود.

وزیر دفاع لهستان همچنین گفت که کشورش در متقاعد کردن دولت آمریکا برای افزایش حضور نظامی در خاک لهستان به پیشرفت‌هایی دست پیدا کرده است.
منبع: ایسنا
برچسب ها: لهستان ، جنگنده ، اف35
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین