کد خبر: ۱۹۴۷۴
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۹
حزب الله لبنان با صدور بیانیه‌ای شدیداللحن و بی‌سابقه علیه ریاض، مقایسه عربستان با ایران را مقایسه رژیمی عقب‌مانده، جاهل، صادرکننده تروریسم و افکار منحرف با نظامی همراه با دستاوردهای علمی دانست که مقابل دنیای ظلم ایستاده است.
ناطقان:روابط عمومی حزب الله لبنان با صدور بیانیه‌ای، اعلام کرد که گفت‌وگو نمایندگانش با حزب «المستقبل» (متحد عربستان) سبب نمی‌شود که حزب‌الله از عربستان به دلیل حمله و تجاوز به یمن انتقاد نکند.

به گزارش «شبکه المنار» حزب‌الله مقایسه رژیم آل سعود با نظامی جمهوری اسلامی را به چند دلیل ظالمانه خواند و گفت که جریان المستقبل در لبنان در پی راضی نگه داشتن عربستان از خود است.

حزب الله در این بیانیه ضمن اعلام اینکه «رژیم آل سعودی برای اجاره کردن دیگران، خرید وجدان آنان و واردات ارتش و سربازان (دیگر کشورها) تلاش می‌کند»، افزود: عربستان به دنبال فتنه‌انگیزی‌، اختلاف‌افکنی برای از هم پاشاندن کشورها و کشتن بیگناهان است... ادبیاتی که مسئولان جریان المستقبل و رسانه‌های آنان (در لبنان) در حمایت از عربستان به کار می‌برند، این مملکت سلطنتی که اساسش بر سلطه‌جویی و تکبر است، مقابل مشتی بذل و بخشش‌ها، بر ملت‌های جهان ترجیح می‌دهد».

حزب‌الله در ادامه شدیدترین لحن و بی‌سابقه‌ترین ادبیات را علیه عربستان به کار برد و اعلام کرد: «رژیم عقب‌ماندگی، جهل، قتل و صادرکننده تروریسم و افراطگرایان و اندیشه منحرف و سختگیرانه در شبه جزیره عرب، نمی‌تواند با نظامی جمهوری اسلامی ایران مقایسه شود که دنیا به پیشرفت و توسعه‌اش در مقام یک کشور و نظامی سیاسی شهادت داده است».

در بیانیه حزب الله همچنین آمده است: مقایسه آن رژیم با ایران اشتباه است؛‌ ایرانی که دستاوردهای بزرگش در سطح علمی و فناوری پرشمار است حال آنکه رهبرش با اعلام همبستگی خود با ملت‌های مستضعف و جنبش‌های آزادی‌خواهانه دنیا، مقابل کل دنیای ظلم ایستاده است.

بیانیه حزب‌الله می‌افزاید: آیا جریان المستقبل از اینکه حزب‌الله تجاوز عربستان به یمن را رد کرده است، ناراحت است یا از انتقادهایی که از کشورهای درگیر در حمله یمن و در رأس آنان عربستان می‌شود، ناخرسند است؟.. لحن جریان المستقبل اینطور نشان می‌دهد که از عملیات نسل‌کشی و جنایت کشتار جمعی جنگنده‌های تجاوزکار (عربستان) علیه مردم بی‌پناه که قربانیان آن کودکان و زنان و سالخوردگان هستند، تأیید می‌کند.

پس از آنکه سید حسن نصرالله در هفتم فروردین (یک روز پس از آغاز حمله عربستان به یمن) از تجاوز نظامی به یمن انتقاد کرد، سفیر عربستان در لبنان، حملات رسانه‌ای و جنگ روانی علیه حزب‌الله را از طریق متحدان عربستان در دولت و کشور لبنان آغاز کرد.

دو روز قبل نیز «نهاد المشنوق» وزیر کشور و یکی از شخصیت‌های برجسته جریان «المستقبل» لبنان با تایید و استقبال کامل از جنگ افروزی عربستان سعودی در یمن، از مواضع حمایتی حزب الله و جمهوری اسلامی ایران بخصوص از سخنان رهبر انقلاب اسلامی در حمایت از ملت یمن و انتقاد از سران عربستان، بشدت انتقاد کرد.

المشنوق با متهم کردن ایران و حزب الله به دخالت در تحولات عراق و سوریه، از مخالفت با آنچه «توهین به عربستان سعودی» می‌نامد سخن گفت و افزود: یکسانی و برابری بین پادشاهی خیر (عربستان) و کشورهای برادرش و نقش آنها در لبنان از یک طرف، و ایران، سوریه و بشار اسد و نقش آن دو از طرف دیگر را نمی‌پذیریم و قبول نمی‌کنیم.
منبع: فارس
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین