کد خبر: ۱۹۴۷۴۰
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۰
ظریف:
وزیر امور خارجه ایران با تأکید بر اینکه قدس فروشی نیست، تصریح کرد: قدس نه از آن ترامپ است که به کسی ببخشد نه هیچگاه از آن نتانیاهو خواهد شد و نه هیچ کس اجازه دارد از طرف ملت بزرگ فلسطین آن را به کسی بفروشد یا از کسی بخرد.
ناطقان: محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران دیشب (چهارشنبه) در مراسم افطار با حضور سفرای کشورهای اسلامی مقیم تهران طی سخنانی با بیان اینکه شرایط کنونی جهان اسلام شرایط دردناکی است، عنوان کرد: این شرایط دردناک علیرغم همه تلاش ها، مقاومت ها و مجاهدتها و همه خون های پاکی که برای آزادی سرزمین های اسلامی از آفریقا تا خاورمیانه و آسیا ریخته شده و کشورهای اسلامی در برابر استعمار قدیم استقلال یافتند، امروز به دلیل ناکارآمدی های ما، تفرقه و اختلافات ما و سیاست های خصمانه برخی قدرت های بزرگ به ویژه ایالات متحده آمریکا به شرایطی تبدیل شده که با کمال تأسف مشاهده می کنیم که کشورهای اسلامی علیه یکدیگر با دشمن صهیونیستی متحد شده اند.

 
وی افزود: هیچ خطری برای جهان اسلام دردناک تر از این نیست که نتانیاهو که دستش به خون مسلمانان زیادی آغشته است ادعای رفاقت با حکام اسلامی دارد.

وزیر خارجه بیان کرد: هیچ خطری بالاتر از این نیست که معامله شرم آور قرن که در واقع تلاشی برای معامله حیثیت و تمامیت مردم فلسطین است توسط برخی از حکام منطقه ما تبلیغ و ترویج می شود. این درد بزرگی برای همه ماست.

ظریف افزود: درد بزرگی است که امروز در آستانه روز قدس قرار داریم، می بینیم در کشور اسلامی، کنفرانسی برای فروش قدس تشکیل می شود.

 

رئیس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران با تأکید بر اینکه قدس فروشی نیست، تصریح کرد: قدس نه از آن ترامپ است که به کسی ببخشد نه هیچگاه قدس از آن نتانیاهو خواهد شد و نه هیچ کس اجازه دارد از طرف ملت بزرگ فلسطین قدس را به کسی بفروشد یا از کسی بخرد.

وی ادامه داد: قدس قبله اول همه ما مسلمانان است، قدس مرکز آرزوها و آمال مسلمین است.

ظریف با قرائت این آیه «سبحان الذی اسری بعبده لیلا من المسجد الحرام الی المسجد الاقصی الذی بارکنا حوله لنریه من آیاتنا انه هو السمیع البصیر.» خاطرنشان کرد: این خدای شنوا و دانا و بینا بر رفتار امروز ما شاهد است. پیامبرش که خداوند او را شهید نامیده است، بر رفتار ما شاهد است.

وی همچنین با ذکر این آیه «وکذلک جعلناکم امة وسطا لتکونوا شهداء على الناس و یکون الرسول علیکم شهیدا» بیان کرد: پیامبر بزرگ ما که از مسجد الحرام به مسجد الاقصی و از مسجد الاقصی به معراج رفت، امروز شاهد رفتار ماست که قدس را برای فروش گذاشته ایم که به دنبال خرید و فروش اراضی مقدس قدس برای هتل سازی هستیم بدون اینکه به یاد بیاوریم که این سرزمین مقدس تمام ادیان است نه سرزمین غصبی صهیونیست ها و نه سرزمین موهبتی آقای ترامپ و آقای نتانیاهو.
منبع: فارس
برچسب ها: ظریف ، قدس ، ترامپ ، فروشی
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین