کد خبر: ۱۹۴۷۴۹
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۵
شهرداری تهران برای پوشش مراسم راهپیمایی روز قدس تمهیدات خاصی را در حوزه حمل ونقل، خدمات شهری و... ارائه خواهد کرد.
ناطقان: شهرداری تهران برای پوشش هر چه بهتر مراسم راهپیمایی روز قدس تمهیدات خاصی را در حوزه مترو، اتوبوسرانی  ارائه خواهد کرد که بر این اساس، فرنوش نوبخت مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو  با اعلام تمهیدات مترو برای روز قدش با بیان اینکه روز قدس نماد وحدت و اراده امت اسلامی در مقابل جنایات رژیم صهیونیستی در فلسطین، غزه و دیگر کشورهای اسلامی است، گفت: همزمان با روز قدس، میزان سرویس دهی در خط ۴ متروی تهران که در مسیر راهپیمایی قرار دارد، افزایش خواهد یافت.

وی افزود: فاصله حرکت قطارها در این خط از ساعت ۹ صبح تا پایان مراسم از ۸ دقیقه به ۴ دقیقه کاهش می‌یابد؛ همچنین تمامی ایستگاه‌های خط ۴ متروی تهران به ویژه ایستگاه‌های میدان انقلاب اسلامی، تئاترشهر، شادمان، توحید، دکتر حبیب اله و استاد معین آماده ارائه خدمات مناسب به شهروندان خواهند بود.

نوبخت گفت: شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه آمادگی دارد تا در صورت نیاز برای سرویس دهی مناسب‌تر به شهروندان و مسافران، قطارهای فوق‌العاده را به تمام خطوط اعزام کند.

اتوبوس رایگان در شش مسیر

همچنین شرکت واحد اتوبوسرانی تهران اعلام کرد که این شرکت در راستای رفاه حال شهروندان جهت عزیمت به محل برگزاری راهپیمایی روز جهانی قدس در دانشگاه تهران، سرویس‌های ویژه‌ای را برقرار خواهد کرد و  از ساعت ۱۰:۳۰ صبح روز جمعه ۱۰ خردادماه، آماده خدمت رسانی به شهروندان از مبادی زیر است:

سامانه یک: پایانه آزادی -چهارراه تهرانپارس- شمشیری-یافت آباد – شهرک ولیعصر(عج)         
سامانه دو: میدان خراسان – پایانه خاوران – شهرک شهید بروجردی
سامانه سه: حکیمیه – شهرک شهید محلاتی – تجریش- میدان رسالت – میدان نبوت
سامانه چهار: میدان راه آهن – بازاردوم نازی آباد – ابوذر
سامانه پنج: میدان آزادی – فلکه دوم صادقیه – شهرک شهید باقری –تهرانسر
سامانه شش: دولت آباد – ۱۳آبان (رجایی)


همصدا با قدس در خیابان‌های پایتخت


رایگان بودن مترو و اتوبوس در حالی است که در بعد فرهنگی نیز شهرداری تهران چهار ویژه برنامه شامل نگار گذر، گذر فرهنگ، ایستگاه فرهنگی با نام «در هوای قدس» و همصدا با قدس در آخرین جمعه‌ی ماه مبارک رمضان (۱۰ خرداد ماه ۱۳۹۸) برگزار خواهد کرد که ابوالفضل رفیع مدیرکل فرهنگی شهرداری تهران با بیان اینکه نمایشگاه عکس از تاریخچه اشغال فلسطین و مقاومت و مظلومیت مردم فلسطین با حضور هنرمندان در مناطق ۶ و ۱۱ می شود، گفت: ایستگاه فرهنگی نیز شامل بخش کودک و نوجوان با تأکید بر فرهنگ مقاومت و پایداری، برپایی نمایشگاه عکس و کاریکاتور، حضور هنرمندان و چهره‌های شاخص، توزیع محصولات فرهنگی، برپایی نمایشگاه محصولات فرهنگی و کتاب، اجرای نمایش‌های محیطی و میدانی، فعالیت‌های ورزشی و برگزاری مسابقه، معرفی شهدای شاخص فلسطین به جوانان، برگزاری برنامه‌های فرهنگی و هنری در قالب برپایی استیج در بخش‌های مختلف و متنوع از قبیل موسیقی حماسی، بخش کودک و نوجوان و تجلیل از خانواده‌های معظم ایثارگران است.

مظلومیت فلسطین بروی بیلبوردهای شهری

همچنین برزین ضرغامی، مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران با بیان اینکه تعداد زیادی از سازه‌های تبلیغاتی سطح شهر و به ویژه مسیرهای راهپیمایی به اکران‌های فرهنگی این روز اختصاص یافته‌است، عنوان کرد: طرح‌های فرهنگی راهپیمایی روز قدس با محوریت بیانات امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری انتخاب شده و علاوه بر این در آنها از تصاویر و طرح‌هایی که بیانگر ظلم و بی عدالتی که سال هاست در حق مردم مظلوم فلسطین صورت گرفته، استفاده شده است.

به گفته مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران با توجه به اینکه مسیرهای ده‌گانه راه‌پیمایی روز جهانی قدس از سوی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی به سازمان اعلام شده‌است، تمامی شرکت‌های تجاری حاضر در مسیرهای راهپیمایی از سوی زیباسازی موظف شدند تا سازه‌های تجاری خود را به اکران فرهنگی روز قدس اختصاص دهند.

استقرار نیروهای آتش نشانی در مسیرهای ده گانه

به گزارش ایسنا، مجتبی یزدانی معاون خدمات شهری شهرداری تهران نیز در مورد تمهیدات شهرداری اعلام کرد که نیروی آتش نشان به همراه خودروهای سبک و سنگین در مسیرهای ده گانه راهپیمایی، انجام بازدیدهای مستمر به منظور شناسایی و پیگیری رفع موارد ناایمن و ... از جمله این اقدامات است و ادامه داد: شرکت شهر سالم نیز با استقرار ۴ دستگاه آمبولانس به همراه ۸ نفر تکنسین فوریت‌های پزشکی و دو نفر پزشک در میادین (فلسطین، ولیعصر (عج)، چهار راه ولیعصر(عج) و درمانگاه منطقه ۶ شهرداری) مستقر و در صورت لزوم به خدمات رسانی خواهند پرداخت.
وی اظهار کرد: همچنین یگان حفاظت شهرداری تهران و شرکت شهربان و حریم بان نیز در طول مراسم ضمن استقرار عوامل و خودروها در طول مسیر، نسبت به برنامه ریزی در خصوص حفظ انضباط اجتماعی و پوشش نقاطی که احتمال حضور دستفروشان و بساط گستران وجود دارد ، اقدام خواهد کرد.

خدمات رایگان ون تاکسی در ٤ مسیر

سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران نیز اعلام کرد که برای تسهیل در تردد راهپیمایان یوم الله روز قدس تمهیدات لازم برای جابجایی آنان فراهم کرده است و در این راستا با در نظر گرفتن ۴۰ دستگاه تاکسی ون در ۴ مسیر به منظور جابجایی شرکت کنندگان در راهپیمایی یوم الله روز قدس در محدوده میدان انقلاب به صورت رفت و برگشت و به صورت رایگان به خدمات رسانی می‌پردازند که به شرح ذیل است:


مسیر شماره ۱: از تقاطع توحید- آزادی تا میدان انقلاب اسلامی
مسیر شماره ۲: از میدان حر تا میدان انقلاب اسلامی
مسیر شماره ۳: از ابتدای خیابان ۱۶آذر (تقاطع بلوار کشاورز) تا خیابان انقلاب اسلامی
مسیر شماره ۴: از ابتدای خیابان وصال- بلوار کشاورز تا تقاطع وصال انقلاب
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین