کد خبر: ۱۹۴۸۰۴
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۴
وزیر خارجه روسیه امروز (جمعه) اعلام کرد که رهبران روسیه و ژاپن ۲۹ ژوئن سال جاری میلادی (۸ تیر) در اوزاکا، ژاپن دیدار می‌کنند.
ناطقان: به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه و تارو کونو، همتای ژاپنی‌اش امروز در توکیو گفتگوهایی را انجام دادند.

لاوروف در جمع خبرنگاران گفت که شینزو آبه، نخست وزیر ژاپن و ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه اواخر ژوئن سال جاری میلادی در اوزاکا با یکدیگر دیدار و گفتگو خواهند داشت.

وزیر خارجه روسیه در آغاز گفتگوها با همتای ژاپنی خود گفت: مطمئن و امیدوارم که این گفتگوها و دیدارها موید آن باشند که ما چیزی برای گزارش به رئیس جمهوری و نخست وزیر داریم، زمانیکه این دو در اواخر ژوئن سال جاری میلادی دیدار کنند.

روز پنجشنبه، وزرای دفاع و خارجه دو کشور در نشست به اصطلاح ۲+۲ با یکدیگر به گفتگو نشستند. با وجود مخالفت‌هایی درباره فعالیت‌های نظامی روسیه در جزایر مورد مناقشه کوریل، رؤسای دفاعی و نظامی دو کشور گفتگوهای "مثبتی" را داشته و بر تمایل دو جانبه برای توسعه همکاری‌های بیشتر دوطرفه امنیتی تاکید مجدد کردند.

وزیر خارجه ژاپن نیز گفت که تغییرات مثبتی در روابط توکیو و مسکو ایجاد شده است.
منبع: ایسنا
برچسب ها: پوتین ، آبه ، دیدار
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین