کد خبر: ۱۹۴۸۳۴
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۰
یک کارشناس بازار طلا و سکه با بیان اینکه کاهش ارزش طلا در بازارهای جهانی و افت دلار با کاهش داد و ستد و تقاضا در بازار همراه شده است، گفت: در هفته گذشته ارزش طلا، انواع سکه و دلار به طور میانگین با کاهش ۵ درصدی مواجه شده و قیمت‌های بی سابقه‌ای به ثبت رسیده است.
ناطقان: محمد کشتی آرای در رابطه با وضعیت بازار طلا و سکه در یک هفته گذشته گفت: در هفته گذشته قیمت انواع سکه و طلا به واسطه کاهش ارزش طلا در بازارهای جهانی و افت ارزش دلار در بازار داخلی روند نزولی به خود گرفت که در کنار آن کاهش داد و ستد و تقاضا به واسطه تعطیلی میانه هفته و ایام شهادت حضرت امیر نیز به ثبت رسید.

این کارشناس بازار طلا و سکه بیان کرد: کاهش داد و ستد و تقاضا در بازار طلا در هفته گذشته به پایین‌ترین سطح خود رسید و بیشترین افت قیمت‌ها نیز در میانه هفته به ثبت رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: اونس جهانی در یک هفته گذشته به طور میانگین با ۱۲ دلار کاهش مواجه شد و در انتهای هفته ارزش آن به ۱۲۷۶ دلار رسیده است و در کنار آن دلار آمریکا در بازار ایران از کانال ۱۴ هزار تومانی به کانال ۱۳ هزار تومانی وارد شده است.

کشتی آرای یادآور شد: به طور متوسط در هفته جاری ارزش سکه تمام، طلا و دلار با کاهش ۵ درصدی مواجه شده و ارزش هر قطعه سکه تمام از ۴ میلیون و ۸۲۰ هزار تومان به ۴ میلیون و ۶۲۰ هزار تومان رسیده است.

این کارشناس بازار طلا و سکه با بیان اینکه در میانه هفته افت ارزش طلا و سکه حدود ۶.۵ درصد بوده است، گفت: کاهش تنش‌های سیاسی و مباحث مرتبط با مسائل بین‌المللی کاهش ارزش ارز را به دنبال داشت.

وی تاکید کرد: هر قطعه سکه تمام طرح قدیم ۴ میلیون و ۵۴۰ هزار تومان، طرح جدید ۴ میلیون و ۶۲۰ هزار، نیم سکه ۲ میلیون و ۶۲۰ هزار، ربع سکه ۱ میلیون و ۶۹۰ هزار، سکه یک گرمی ۱ میلیون، هر مثقال طلا ۱ میلیون و ۸۲۰ هزار و هر گرم طلای خام ۱۸ عیار ۴۲۰ هزار تومان قیمت گذاری شده‌اند.

کشتی آرای در انتها گفت: قیمت طلای خام ۱۸ عیار در ابتدای هفته ۴۳۵ هزار تومان در میانه هفته ۴۰۲ هزار تومان و در انتهای هفته ۴۲۰ هزار تومان بوده و طی ۵ ماه اخیر قیمت‌های ثبت شده در هفته گذشته بی سابقه بوده است.
منبع: تسنیم
برچسب ها: کاهش قیمت ، طلا ، بازار
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین