کد خبر: ۱۹۵۰۶۳
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۲
سازمان هواشناسی کشور با اعلام اینکه نیمه شمالی کشور روند افزایش دما بین ۶ تا ۱۰ درجه را تجربه خواهد کرد، برای برخی از استان‌های کشورمان، رگبار باران همراه با رعد‌وبرق و وزش باد شدید پیش‌بینی کرد.
ناطقان: سازمان هواشناسی کشور اعلام کرد امروز یکشنبه 12 خرداد ماه از ساعات بعد از ظهر و اوایل شب، رگبار باران همراه با رعد وبرق و وزش باد شدید موقتی، مناطق مستعد وقوع تگرگ در شمال خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی، شمال فارس، شمال کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری و جنوب اصفهان پیش‌بینی می‌شود.

طی هفته جاری روند افزایش دما برای اکثر مناطق کشور پیش‌بینی می شود، نیمه شمالی کشور روند افزایش دما بین 6 تا 10 درجه و نیمه جنوبی کشور روند افزایش دما بین 4 تا 6 درجه رخ خواهد داد.

طی 2 روز آینده در جنوب شرق کشور به‌ویژه منطقه زابل وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود، دوشنبه خیزش گردوخاک در زابل دور از انتظار نیست و از روز دوشنبه هفته جاری تا ابتدای  هفته آینده افزایش پایداری جو و افزایش نسبی دما در غالب نقاط کشور  پیش‌بینی می شود.

در استان‌های واقع در جنوب‌غرب‌، غرب‌، سواحل شمال کشور  و دامنه‌های جنوبی البرز شامل تهران،  دمای بیشینه بین  2 تا 3درجه سلسیوس  بالاتر از میانگین بلند‌مدت  پیش‌بینی می‌شود.

بر این اساس  به هموطنان عزیز توصیه می‌شود تا حد امکان افراد با بیماریهای قلبی و سالمندان در ساعات اوج دمای روزانه در بعد از ظهرها  در فضای باز کمتر تردد کنند و با توجه به  افزایش تابش  امواج ماورای بنفش، استفاده از عینکهای آفتابی  توصیه می‌شود.

منبع: تسنیم
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین