کد خبر: ۱۹۵۱۱۰
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۰
مدیرکل دفتر مدیریت مصرف آبفای کشور بر اساس الگوی آب شرب، الگوی تعیین شده مصرف آب ۱۵۰ لیتر به ازای هر نفر در شبانه‌روز تعیین شده است، گفت:الگوی مصرف آب شرب نسبت به گذشته کاهش یافته است.
ناطقان: علی سیدزاده در پاسخ به این سؤال که آیا الگوی آب شرب اصلاح شده است، گفت: طی یک سال گذشته اصلاح الگوی آب شرب در دستور کار بوده است و بر اساس الگوی آب شرب، الگوی تعیین شده مصرف آب ۱۵۰ لیتر به ازای هر نفر در شبانه‌روز تعیین شده است.

وی با اشاره به اینکه الگوی مصرف آب در استان‌های مختلف کشور متفاوت است ادامه داد: الگوی مصرف آب ۱۵۰ لیتر به ازاء هر نفر یعنی ۱۵ مترمکعب در ماه خواهد بود، این میانگین کشور است و پیشتر برای هر استانی متفاوت بوده است.

سیدزاده در پاسخ به این سؤال که با توجه به وضعیت نه چندان مناسب منابع آب، این رقم نشان می دهد که الگوی مصرف آب کم شده است گفت: الگوی مصرف آب کم شده است و الگوی قبلی بیش از ۱۵۰ لیتر بوده است.

وی افزود: این اقدام در حقیقت براساس این است که به هر حال باید تغییر رفتار در مصرف آب شکل بگیرد.

مدیرکل دفتر مدیریت مصرف آبفای کشور ادامه داد:واحدهایی که زیر این الگو مصرف کنند بستانکار از آب و فاضلاب می‌شوند و لازم نیست معادل آن پول پرداخت کنند.

سیدزاده در مورد مشوق‌های کاهش مصرف آب گفت: کسانی که زیر الگوی مصرف آب مصرف کنند، مطابق بخشنامه هیأت وزیران مشوق‌هایی برای آنها درنظر گرفته شده است، یعنی به میزان مصرف زیر الگوی مصرف از شرکت‌های آبفا طلبکار خواهند شد و در حقیقت در قبوض آینده این مبالغ درنظر گرفته شده و از مشترک از میزان آب بها کسر خواهد شد.
منبع: فارس
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین