کد خبر: ۱۹۵۱۵۴
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۰
وزیر نیرو گفت: نتیجه بارش‌های امسال آبگیری حداقل ۴۰ تا ۵۰ تالاب بزرگ کشور بین ۴۵ تا ۱۰۰ درصد است و چهره سرزمین و به‌تبع آن مردم به خودرنگ نشاط و شادابی گرفت.
ناطقان: به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان شمالی، رضا اردکانیان در آیین تکریم و معارفه مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان اظهار کرد: خراسان شمالی از استعدادهای با قابل‌توجه کشور است که ظرفیت‌های پنهان این منطقه با تأسیس استان بیشتر از گذشته شناخته و پرداخته‌شده است.

وی افزود: روزهای آخر پایان سال گذشته و هفته‌های آغازین امسال شاهد نزول باران رحمت الهی بودیم و این در حالی بود که سال ۹۷ خشک‌ترین سال در پنج دهه اخیر بوده است.

وزیر نیرو ادامه داد: کارشناسان آب و هواشناسی در مورد تغییر اقلیم نظرات خود را دارند اما با توجه به چارچوب اعتقادی خودباور دارم این بارش رحمت هرچند خسارت‌های مالی و جانی به دنبال داشت اما در کلان اتفاقی بی نظیر رخ داد که به واسطه شکرگزاری، صبر و تحمل سال گذشته مردم بود.

وی تصریح کرد: درحالی‌که دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی به دنبال ایجاد هجمه از این خشک‌سالی به‌واسطه پایین آمد آستانه تحمل مردم بودند اما به لطف خداوند و درک و آگاهی مردم این توطئه نیز خنثی شد.

اردکانیان گفت: نتیجه بارش‌های امسال افزایش مخازن سدها ۱۵ تا ۱۶ میلیارد مترمکعب آب شیرین نسبت به سال گذشته است و همچنین حداقل ۴۰ تا ۵۰ تالاب بزرگ کشور بین ۴۵ تا ۱۰۰ درصد آبگیری شدند و چهره سرزمین و به‌تبع آن مردم به خودرنگ نشاط و شادابی گرفت.

وی اشاره داشت: ظرفیت‌های برق‌آبی کشور به حالت طبیعی خود برگشته است و ارتفاع آب در مخازن سدهایی که نیروگاه آبی دارند به حدی رسیده است که بتوانیم در تابستان تولید نیروی مناسب‌تری داشته باشیم.

وزیر نیرو در ادامه افزود: بنده با توجه به فرصت‌هایی که امکان حضور در عرصه‌های بین‌المللی داشتم می‌توانم بگویم آمار و عملکرد جمهوری اسلامی ایران در خدمت‌رسانی به مردم در بخش‌های مختلف قابل‌رقابت با کشورهای توسعه‌یافته است.

اردکانیان در ادامه به خدمات دولت تدبیر و امید در حوزه نیرو اشاره داشت و گفت: از ابتدای سال ۹۲ تاکنون هر هفته ۳۰ روستا در سطح کشور از شبکه آب‌رسانی سالم و بهداشتی برخوردار شدند و با تسریع در کارها این رقم تا پایان دولت تدبیر و امید به ۳۲ روستا در هفته خواهد رسید.

وی تصریح کرد: در بخش برق نیز به‌طور متوسط از ابتدای دولت تدبیر و امید تاکنون هر هفته ۸ روستا از نعمت برق بهره‌مند شده‌اند.

وزیر نیرو مطرح کرد: این دو شاخص نقش مهمی در توسعه و فعالیت‌های اقتصادی دارند و حکایت از آینده روبه‌پیشرفت برای جمهوری اسلامی دارد.

اردکانیان نیروی انسانی را یکی از مهم‌ترین منابع کشور اعلام کرد و گفت: اصلی‌ترین هدف دشمنان نظام جمهوری اسلامی در توطئه‌ها و نقشه‌های خود مشغول نگه‌داشتن نیروی انسانی شایسته و کارآمد است چراکه آنان می‌دانند این ظرفیت نهفته می‌تواند باکار در مسیر درست نه تنها نیازهای کشور بلکه منطقه را تأمین کند.

وی اشاره داشت: مدیران استانی نقش پررنگی در انجام وظایف حوزه نیرو دارند و وزیر نیرو مسئول عملکرد مدیران خود در استان‌هاست بنابراین مدیران استانی باید ظرفیت پاسخگویی خود به مدیریت عالی استان، مردم، نمایندگان مردم و رسانه‌ها را بالا ببرد و ارتباطات خود با ستاد را بیشتر کنند.

اردکانیان افزود: مدیران باید اختیارات کافی داشته باشند و شأن و جایگاه خود را رعایت کرده و نسبت به حساسیت‌های شغلی خود آگاه باشند و بار وظایف خود را به دوش دیگران نگذارند.

وزیر نیرو در پایان به سفر قریب‌الوقوع ریاست جمهوری به خراسان شمالی اشاره داشت و گفت: در این سفر شاهد افتتاح و یا آغاز عملیات اجرایی پروژه‌ها در حوزه نیرو خواهیم بود.
منبع: فارس
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین