کد خبر: ۱۹۵۱۸۴
تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۶
مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور اعلام کرد که از امروز، سه شنبه تا پایان هفته در نواحی از مناطق شرق و جنوب شرق به ویژه در منطقه زابل، وزش باد شدید همراه با خیزش گرد و خاک انتظار می‌رود و در اکثر مناطق کشور روند افزایش دما پیش بینی می‌شود.
ناطقان: احد وظیفه با بیان اینکه بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی امروز سه‌شنبه، ۱۴ خرداد در بخش‌هایی از استان‌های آذربایجان شرقی و غربی و همچنین در ارتفاعات زاگرس جنوبی در استان‌های فارس، چهارمحال و بختیاری و  کهگیلویه و بویر احمد بارش پراکنده گاهی همراه با وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: فردا، چهارشنبه، ۱۵خرداد در استان‌های اردبیل، آذربایجان شرقی و غربی، گیلان، کهگیلویه و بویراحمد  و چهارمحال و بختیاری بارش پراکنده همراه با رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید انتظار می رود.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور با بیان اینکه روزهای پنجشنبه و جمعه، ۱۶ و ۱۷ خرداد ماه در بخش‌هایی از شمال غرب کشور در استان‌های اردبیل، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و زنجان، در ارتفاعات البرز مرکزی واقع در استان‌های قزوین، البرز و تهران و همچنین دامنه‌های زاگرس در استان‌های مرکزی، همدان، شرق لرستان، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد بارش پراکنده گاهی به صورت رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

وظیفه ادامه داد: در روز شنبه، ۱۸ خرداد نیز علاوه بر مناطق ذکر شده در ارتفاعات البرز شرقی در استان سمنان نیز سامانه بارشی فعالیت خواهد داشت.

به گفته وی از امروز تا پایان هفته در نواحی از مناطق شرق و جنوب شرق به ویژه در منطقه زابل، وزش باد شدید همراه با خیزش گرد و خاک انتظار می‌رود و در اکثر مناطق کشور روند افزایش دما پیش بینی می‌شود.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور در ادامه وضعیت آب و هوای پایتخت را نیز پیش بینی کرد و گفت: آسمان تهران در روز سه شنبه، ۱۴ خرداد صاف گاهی همراه با وزش باد خواهد بود و دمای هوا بین ۲۲ تا ۳۲ درجه سانتیگراد متغیر است. همچنین فردا، ۱۵ خرداد ماه آسمان تهران صاف تا کمی ابری گاهی با وزش باد پیش بینی می‌شود و دمای هوا بین ۲۳ تا ۳۳ درجه سانتیگراد متغیر است.

وظیفه افزود: در روز پنج شنبه، ۱۶ خرداد، آسمان تهران کمی ابری در بعدازظهر همراه با افزایش ابر و وزش باد و احتمال بارش پراکنده پیش بینی می‌شود و  دمای هوا در کمترین حالت به ۲۴ و در بیشترین حالت خود به ۳۴ درجه سانتیگراد می‌رسد. در روز جمعه ۱۷ خرداد نیز هوای تهران کمی ابری در بعدازظهر با افزایش ابر و وزش باد و احتمال رگبار و رعدو برق پیش بینی می‌شود و دما بین ۲۵ تا ۳۴ درجه سانتیگراد متغیر است. همچنین در شنبه ۱۸ خرداد ماه آسمان تهران کمی ابری در بعد از ظهر با افزایش ابر و وزش باد  و احتمال رگبار و رعد و برق خواهد بود و دمای هوا در کمترین حالت به ۲۵ درجه و در بیشترین حالت به ۳۵ درجه سانتی‌گراد می‌رسد می‌رسد.



منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین