کد خبر: ۱۹۵۲۶۳
تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۷
با توجه به افزایش ذرات ازن، هوای شهر تهران در شرایط ناسالم قرار گرفت و سومین روز ناسالم به دلیل افزایش ازن ثبت شد.
ناطقان: بر اساس پیش‌بینی‌های انجام شده در شرکت کنترل کیفیت هوا گازهای آلاینده اولیه و نور خورشید شرایط برای انجام واکنش‌های فتوشیمیایی و تولید آلاینده ازن را فراهم کرده است.

از این رو به تدریج در طول روز بر غلظت آلاینده ازن  افزوده می‌شود و وضعیت کیفیت هوای بیشتر نواحی شهر تهران از لحاظ آلاینده مذکور در شرایط نامطلوب به ویژه برای گروه‌های حساس قرار خواهد گرفت.

این وضعیت جوی تا پایان روز چهارشنبه ادامه دارد و انتظار می‌رود در روزهای آینده کاهش موقتی غلظت برخی از آلاینده‌ها از جمله ازن و ذرات معلق را داشته باشیم.

در حال حاضر میزان ازن بالاتر از حد مجاز و بر روی 104 قرار گرفته است و مابقی ذرات از جمله مونوکسیدکربن، ذرات کمتر معلق کمتر از 2.5 میکرون و ذرات معلق کمتر از 10 میکرون در حد مجاز است و امروز سومین روزی است که هوای تهران در شرایط ناسالم به دلیل افزایش ازن قرار گرفته است.

از ابتدای سال 98 تاکنون 25 روز هوای پاک، 49 روز سالم و 3 روز ناسالم داشته‌ایم.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین