کد خبر: ۱۹۵۳۳۱
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۳
با مشخص شدن نتایج نهایی انتخابات قانونگذاری در دانمارک و شکست سنگین مهاجرستیزان، نخست‌وزیر لیبرال دانمارک امروز استعفای دولت را رسماً تقدیم ملکه می کند.
ناطقان: به نقل از یورونیوز، در پی مشخص شدن نتایج نهایی انتخابات قانونگذاری در دانمارک «لارس لوکه راسموسن» نخست وزیر لیبرال این کشور ضمن پذیرفتن شکست در این انتخابات که با پیروزی سوسیال دموکرات‌ها همراه بود از استعفای دولت در امروز خبر داد.

نخست وزیر دانمارک علیرغم اعتراف به شکست در این مبارزه انتخاباتی گفت: نتایج خوبی در این انتخابات به دست آوریم؛ اما کافی نبود و منجر به یک جایگزینی شد.

نخست وزیر دانمارک همچنین تاکید کرد که امروز پنجشنبه استعفای دولت را رسماً تقدیم ملکه می کند.

بر اساس اعلام نتایج نهایی انتخابات پارلمانی دانمارک لیبرال‌ها ۲۳.۴ درصد آراء را به خود اختصاص داده‌اند.

حزب لیبرال با این حال پایین‌تر از سوسیال دموکرات‌ها قرار گرفته است که ۲۵.۹ درصد آراء را در این انتخابات کسب کرده‌اند.

با توجه به نتایج به دست آمده و برتری سوسیال دموکرات‌ها، «مته فردریکسن» رهبر این حزب باید خود را برای هدایت دولت آینده دانمارک آماده کند.

این حزب با منتفع شدن از خواست عمومی مردم دانمارک برای ایجاد تغییرات سیاسی و نیز بهره‌مندی از موج طرفداران محیط زیست در اروپا پیروز انتخابات معرفی شده و دستکم ۹۰ کرسی از ۱۷۹ کرسی پارلمان دانمارک را به خود اختصاص خواهد داد.

به گزارش یورونیوز، نتایج انتخابات دانمارک از پیروزی سوسیال‌دموکرات‌ها و شکست سنگین مهاجرستیزان در این کشور حکایت دارد.
منبع: مهر
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین