کد خبر: ۱۹۵۳۳۴
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۳
کیفیت هوای پایتخت امروز (پنجشنبه) با کاهش ۱۰ واحدی غلظت آلاینده های ذرات معلق با قطر کمتر از ۲.۵ میکرون در مقایسه با روز گذشته با شاخص ۵۳ برای پنجاهمین روز در سال جاری سالم است.
ناطقان: «شاخص کیفیت هوا (Air Quality Index = AQI) معیاری برای تعیین روزانه کیفیت هوا و میزان ارتباط آن با سطوح سلامتی افراد است که به ترتیب از صفر تا ۵۰ در شرایط پاک (سبز)، ۵۱ تا ۱۰۰ در شرایط سالم (زرد و حدمجاز استاندارد یا حد سلامت)، ۱۰۱ تا ۱۵۰ در شرایط ناسالم برای گروه حساس (نارنجی)، ۱۵۱ تا ۲۰۰ در شرایط ناسالم (قرمز)، ۲۰۱ تا ۳۰۰ در شرایط بسیار ناسالم (بنفش) و ۳۰۱ تا ۵۰۰ در شرایط خطرناک (ارغوانی) تعیین شده است.»

از شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، میانگین غلظت آلاینده ذرات معلق با قطر کمتر از ۲،۵ میکرون هوای پایتخت در ۲۴ ساعت گذشته منتهی به ساعت ۱۱ امروز از ۶۳ به ۵۳ کاهش داشته است.

در همین مدت میزان آلاینده ذرات معلق با قطر کمتر از ۱۰ میکرون از ۴۶ به ۳۵ و آلاینده منوکسیدکربن نیز از ۲۸ به ۲۰ کاهش داشته است.
بر این اساس، ایستگاه‌های تربیت مدرس (منطقه ۶)، میدان فتح (منطقه ۹) و شهرداری منطقه ۲ به ترتیب با شاخص‌های ۱۶۲، ۱۳۳ و ۱۱۶ بیشترین آلایندگی را در سطح مناطق شهر تهران طی ۲۴ ساعت گذشته داشتند.
همچنین ایستگاه‌های دانشگاه تهران (منطقه ۶)، شهرداری منطقه ۱۶ و پارک رازی (منطقه ۱۱) به ترتیب با شاخص‌های ۱۸، ۲۳ و ۳۹ کم‌ترین آلایندگی را در سطح مناطق تهران طی این مدت داشتند.
تاکنون تهران ۲۵ روز هوای پاک و ۵۰ روز هوای سالم و سه روز ناسالم برای گروه‌های حساس را تجربه کرده است در حالیکه در مدت مشابه سال ۹۷، تعداد روزهای پاک تهران هشت روز، روزهای سالم ۵۸ و ناسالم برای گروه‌های حساس به ۱۲ روز رسیده بود.
منبع: ایرنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین