کد خبر: ۱۹۵۳۷۰
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۳
سخنگوی سازمان ثبت احوال گفت: سال گذشته ۵۴۹ هزار و ۸۶۱نفربه خانه بخت رفتند و ازدواج آن‌ها به ثبت رسید.
ناطقان: سیف الله ابوترابی افزود: میانگین سن مردان در اولین ازدواج در سال گذشته ۲۷ و نیم سال و میانگین سن ازدواج زنان در اولین ازدواج در سال گذشته ۲۳.۴ سال است.

وی ادامه داد: میزان عمومی (ناخالص) ازدواج در سال گذشته هفت مورد به ازای هر هزار نفر است.

ابوترابی در مورد پنج استان دارای بالاترین میزان عمومی ازدواج در سال گذشته نیز گفت: این استان‌ها شامل خراسان شمالی (۹، ۵)، اردبیل (۸، ۹) کردستان (۸، ۷)، لرستان (۸، ۶) و خوزستان (۸، ۶) هستند.

وی افزود: استان دارای پایین‌ترین میزان عمومی ازدواج در سال گذشته شامل استان‌های سمنان (۵، ۳)، البرز (۵، ۵)، تهران (۵، ۶)، بوشهر (۵، ۷) و اصفهان (۵، ۷) است.

ابوترابی تاکید کرد: گزارش آمار‌های رسمی ازدواج و طلاق به صورت تفصیلی اواخر خرداد ماه امسال اعلام خواهد شد.

سخنگوی سازمان ثبت احوال گفت: اطلاعات جمعیتی و مهاجرت سازمان ثبت احوال در دسترس عموم مردم است و بر پایه قانون و مصوبه شورای عالی آمار، سازمان ثبت احوال کشور مرجع رسمی آمار‌های ازدواج و طلاق است این آمار‌ها به تفکیک سال، سن و سایر اقلام مورد نیاز در وب سایت دفتر آمار و اطلاعات جمعیتی و مهاجرت سازمان ثبت احوال در دسترس عموم مردم است.

ابوترابی، ازدواج و طلاق را به عنوان مقوله‌های اجتماعی بخش عمده‌ای از آمار‌های تولیدی ثبت احوال برشمرد گفت: گام بزرگی در توسعه دولت الکترونیک در حوزه ثبت ازدواج و طلاق و تولید آمار‌های آن در سال ۹۵ صورت گرفته است که اعلامیه‌های کاغذی از چرخه ثبت اعلام ازدواج و طلاق حذف شد و این دو رویداد به صورت برخط به پایگاه اطلاعات جمعیت کشور منتقل می‌شود.

وی تاکید کرد: بر اساس توصیه‌های بین المللی و اصول علمی، مقایسه مقادیر وقایع حیاتی در دو بازه مختلف بدون توجه به تغییرات ساختار سنی و دیگر مولفه‌های جمعیتی و نیز بدون توجه به تحولات اجتماعی، فرهنگی از روایت کافی برخوردار نیست؛ پس این قبیل مقایسه‌ها باید در بازه‌های سالانه یا چند ساله انجام شود.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین