کد خبر: ۱۹۵۵۸۲
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۷
مدیرعامل باشگاه پرسپولیس از تلاش این باشگاه برای تامین طلب یک میلیون یورویی سرمربی سرخپوشان خبر داد و گفت: «برانکو ایوانکوویچ» گزینه اول و آخر هیات مدیره باشگاه برای سرمربیگری تیم است.
ناطقان: «ایرج عرب» در نشست خبری خود که امروز (یکشنبه) در ورزشگاه «شهید کاظمی» برگزار شد، تصریح کرد: ابتدا باید از نمایندگان رسانه‌ها تشکر کنم که در این فصل سخت همواره کنار باشگاه بودند و در این مدت، سعی کرده‌ام که تعامل خوبی با خبرنگاران داشته باشم.

وی افزود: فصل سختی را به اتمام رساندیم و حواشی مختلفی وجود داشت. باید بهترین نمایش را ارائه می‌کردیم و سپس اجازه نمی‌دادیم تا حاشیه‌ها به تیم رسوخ کند. با همت و تلاش کادر فنی، بازیکنان و به خصوص «برانکو ایوانکوویچ» که یک مربی حرفه‌ای است و حمایت هواداران که در سرما و گرما حامی تیم بوده‌اند به موفقیت دست یافتیم.

مدیرعامل پرسپولیس در خصوص هزینه‌های باشگاه، گفت: در یک سال اخیر به نسبت از یک نظم خوبی بهره برده‌ایم. در خصوص درآمدزایی مشکلاتی وجود دارد که باید در قراردادهای جدید با حامیان مالی، قراردادها به شکلی باشد که دیگر با چالش رو به رو نشویم.

عرب افزود: امروز درآمد باشگاه با هزینه‌ها همخوانی ندارد. مدیران پرسپولیس همواره وارث بدهی‌های زیادی بوده‌اند. هرچند در ۲ مدیریت گذشته بسیاری از بدهی‌ها پرداخت شد، اما بازهم یکسری بدهی نهفته پیدا می‌شود.

وی افزود: هزینه‌هایی از قبل وجود داشته که اطلاعی از آن نداشتیم. به طور مثال بدهی ۶۰ هزار دلاری در سال‌های گذشته بوده که با دلار هزار تومانی پرداخت نشده و اکنون ما باید آن را با دلار ۱۴ هزار تومانی پرداخت کنیم.

مدیرعامل پرسپولیس گفت: هزینه پرواز، هتل و اردوها چند برابر شده اما درآمدها ثابت است. بخشی از این مشکلات به تحریم‌های ظالمانه آمریکا و نوسانات نرخ ارز برمی گردد. اگر بدون موارد الحاقی (آپشن ها) قرارداد بازیکنان و مربیان داخلی و خارجی را پرداخت کنیم چیزی در حدود ۶۰۰ میلیارد ریال نیاز داریم.
او با بیان اینکه هزینه و درآمد باشگاه همخوانی ندارد بیان کرد: مجموعه درآمدی ما در صورت تحقق کامل وعده حامیان مالی حدود ۶۲۰ میلیارد ریال است اما هزینه‌های باشگاه و آپشن های قرارداد، سفر، هزینه هتل و … رقمی در حدود یک هزار و صد میلیارد ریال خواهد بود.
وی با بیان اینکه برای رهایی از چنین وضعیتی باید برنامه جدی تر داشت، گفت: درآمدهای یک باشگاه حرفه‌ای از تبلیغات محیطی و پخش تلویزیونی است که در حال حاضر از حق پخش آن محروم و از تبلیغات محیطی بهره آن‌چنانی نداریم.

عرب گریزی بر محرومیت تیم‌های ایرانی از میزبانی در برخی از دیدارهای لیگ قهرمانان آسیا مقابل حریفان عربستانی زد و تاکید کرد: یکی از مشکلات اقتصادی پرداخت هزینه‌های ناشی از عدم میزبانی بود تا جایی که ما می‌توانستیم بازی با الاهلی عربستان را در تهران با یک میلیارد ریال برگزاری کنیم اما هزینه‌ای بالغ بر ۲۱ میلیارد ریال را به ما تحمیل کرد.
او ادامه داد: بدهی‌هایی از گذشته وجود دارد که در کنار هزینه‌های کنونی قرار می‌گیرد که نمونه آن قرارداد برانکو بود که تمام تعهدات فصل‌های قبل را پرداخت کردیم. همچنین تخلف و جریمه‌های ناشی از تنبیه‌های انضباطی برای باشگاه هزینه زا است.

او در زمینه راهکارها برای درآمدزایی باشگاه گفت: چندین جلسه در باشگاه برگزار شده تا بتوانیم یک توازن بین درآمد و هزینه‌ها ایجاد کنیم. نوسانات ارزی، قراردادها را تحت تاثیر قرارداده تا جایی که برخی از قراردادها از ۸۰ میلیارد ریال به ۲۴۰ میلیارد ریال رسیده است.
مدیرعامل پرسپولیس همچنین در خصوص تمدید قرار داد برانکو، خاطر نشان کرد: هیات مدیره باشگاه گزینه اول و آخر خود را برانکو می‌داند. راهکارهایی برای پرداخت بدهی وی در دستور کار است.
عرب ادامه داد: مطالبه برانکو ۱،۵ میلیون یورو است و پرداختی‌های طول فصل، مربوط به سال‌های گذشته بود. از این ۱،۵ میلیون یورو ۵۰۰ هزار یورو پرداخت شده و به دنبال تامین یک میلیون یورو دیگر از طریق حامیان مالی هستیم.
عرب با بیان اینکه پرسپولیس یک تیم دولتی است عنوان کرد: در مدیریت باشگاه چابک سازی انجام نشده و با تغییر مدیریت در این باشگاه اتفاق خاصی نخواهد افتاد. در سوی دیگر وزارت ورزش در پرداختی‌های خود بنا به مصوبه مجلس منع قانونی دارد. باشگاه پرسپولیس تنها از ۳۰ درصد درآمدزایی خود استفاده می‌کند و این به خاطر دولتی بودن آن است. چون دولتی هستیم حتی برای قراردادها محدودیت داریم.
وی ادامه داد: به خاطر دولتی بودن شرایط سختی برای عقد قرارداد با حامی مالی داریم و در زمان مذاکره با ترس و لرز پای میز می‌رویم. به عنوان یک شرکت دولتی از بودجه محروم هستیم. با سیستم دولتی کار به جایی نمی‌رسد و تغییر مدیریتی جواب نمی‌دهد چرا که ثبات مدیریتی وجود ندارد و مدیر از کار خود مطمئن نیست.
او با اشاره به مساله خصوصی سازی گفت: اگر در باشگاه خصوصی سازی شکل گیرد هماهنگی بین مدیرعامل و هیات مدیره به وجود می‌آید و یکی از مهمترین کارهای آن ثبات مدیریتی است.

عرب در ادامه این نشست خبری در پاسخ به سئوالی در خصوص اینکه او می‌خواهد برانکو را برکنار کند، گفت: این سوال تکراری است. قبلاً هم گفته بودم که اول برانکو، دوم برانکو. این شایعه‌ها در فضای مجازی پخش می‌شود و در عین حال باشگاه باید بتواند در آرامش کار کند. هواداران باید هوشیار باشند تا شایعه‌ها پخش نشود زیرا برخی از افراد دوست دارند که پرسپولیس زمین بخورد.
مدیرعامل باشگاه پرسپولیس ادامه داد: این حرف که من تصمیم گرفتم تا برانکو را کنار بگذارم ریشه عقلانی ندارد. کدام پدری بد پسرش را و خواسته که وزارت ورزش و جوانان بد استقلال و پرسپولیس را بخواهد. نیت هیات مدیره و باشگاه، حفظ برانکو است. بحثی که در بیرون وجود دارد یک توهم است. برانکو قرارداد دارد و باید پرداخت شود. درباره تخفیف با وی صحبت نکردیم اما حتماً در این خصوص با او حرف می زنیم. هیچ موضوع دیگری به جز پرداخت طلب او و ماندنش مطرح نیست.

وی اظهار داشت: به دنبال این هستیم تا علیرغم همه سختی‌هایی که در باشگاه داری دولتی وجود دارد بتوانیم از ظرفیت‌های موجود در باشگاه دولتی استفاده کنیم. بخشی را برای حامی مالی انتخاب کردیم تا بتواند از مجموعه درآمدزایی پرسپولیس به نحو احسن استفاده کند که یک بحث آن اپلیکیشن است. اگر سال آینده درآمد باشگاه را افزایش ندهیم مشکلات جدی تر خواهد شد. فضاهای خوبی برای درآمد سازی وجود دارد و در عین حال استفاده از این فضاها را مدیریت خواهیم کرد.
وی درخصوص نقل و انتقالات و پیشنهاد به بازیکنان، افزود: برانکو نقل و انتقالات را بررسی می‌کند. وی چند وقت پیش به باشگاه آمد و گفت به بازیکنان بگویید که اجازه دارند تا بروند و ما به بازیکنان اعلام کردیم و تنها کسی که پیشنهاد داشت، «علی علی پور» بود.
مدیر عامل باشگاه پرسپولیس بیان کرد: زمانی که باشگاه را تحویل گرفتم در کوران لیگ قهرمانان آسیا قرار داشت. بودجه باشگاه برای کسب گواهی حرفه‌ای سازی و مسایل مربوط به آن هزینه شده بود. باشگاه خالی بود و برای سفر به ژاپن برای انجام دیدار رفت فینال لیگ قهرمانان هزینه هنگفتی کردیم. همین الان اگر کسی این باشگاه را از من تحویل بگیرد مگر پولی به حساب باشگاه وجود دارد؟
وی عنوان کرد: در دوره قبل بخش اعظمی از بدهی پرداخت شد ولی باز هم بدهی وجود دارد. بخشی از بدهی مربوط به کسب گواهی حرفه‌ای سازی باشگاه، قسط بندی شده است. حامی مالی اصلی باشگاه شرکت ایرانسل است و به تعهداتش عمل کرده و راضی هستیم. همچنین مجری حامی مالی از برند پرسپولیس درآمد زادیی می‌کرد و حامیان مالی دیگری را می‌آورد. به دنبال این هستیم یک مجری بیاید تا بتواند از ظرفیت‌های دیگر باشگاه درآمد زایی کند.
مدیر عامل باشگاه پرسپولیس گفت: فشار روی باشگاه زیاد است و پرداختی به برانکو کار سختی است اما پرداختی بازیکنان هم حتماً انجام می‌شود. پرداختی به بشار را پیگیری می‌کنیم و با وی به توافق خواهیم رسید.
منبع: ایرنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین