کد خبر: ۱۹۵۵۸۵
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۴
در پی سرکوب خشونت‌بار معترضان حامی دموکراسی به دست نیروهای امنیتی در خارطوم، رهبر کاتولیک‌های جهان امروز (یکشنبه) خواستار برقراری صلح در سودان شد.
ناطقان: به نقل از خبرگزاری رویترز، پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان در سخنرانی هفتگی خود تاکید کرد: اخباری که از سودان به گوش می‌رسد موجب درد و نگرانی می‌شود. ما برای این مردم دعا می‌کنیم، به طوری که خشونت متوقف شود و منافع مشترک در گفت‌وگو دنبال شود.

به گفته پزشکان وابسته به اپوزیسیون سودان، ۱۱۳ تن در خشونت اخیر در خارطوم، پایتخت سودان کشته شدند و این در حالیست که دولت شمار کشته‌شدگان را ۶۱ تن شامل سه نیروی امنیتی اعلام کرده است.

ائتلاف اصلی گروه‌های اپوزیسیون و معترضان سودانی از کارگران و کارمندان خواسته‌اند تا امروز را در خانه بمانند و این کمپین نافرمانی مدنی را تا زمانی که حاکمیت نیروهای نظامی به غیرنظامیان واگذار شود، ادامه دهند.
منبع: ایسنا
برچسب ها: پاپ ، صلح ، گفتگو
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین