کد خبر: ۱۹۵۶۱۶
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۴
یک منبع خبری اعلام کرد، درختی که امانوئل ماکرون و دونالد ترامپ در جریان دیدار سال گذشته به عنوان نماد دوستی بین آنها در محوطه اطراف کاخ سفید کاشتند، خشک شده و از بین رفته است.
ناطقان: بهار سال گذشته تصویر دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا و امانوئل ماکرون، همتای فرانسوی او در حین کاشتن یک درخت بلوط اهدایی از جانب دولت فرانسه در محوطه کاخ سفید منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، با این حال از آن زمان تا کنون روابط ماکرون و ترامپ سرد شده و علت آن نیز اختلافات دولتهای دو کشور بر سر مسائلی نظیر تجارت و ایران و مسائل دیگر بوده است. به گفته یک منبع خبری در این مدت درخت بلوط نماد دوستی آنها نیز از بین رفته است.

رئیس جمهور فرانسه در جریان سفر رسمی سال ۲۰۱۸ خود به واشنگتن این نهال بلوط را به عنوان هدیه به ترامپ اعطا کرد و هر دو رهبر در مراسمی در حالی که همسرانشان در نزدیکی آنها نظاره‌گر بوده و دوربینهای خبرنگاران نیز تصاویرشان را ضبط می‌کردند با بیل اقدام به کاشتن این درخت در محوطه کاخ سفید کردند.

یکی دیگر از ویژگی های نمادین این درخت نیز این بود که متعلق به جنگلی در شمال فرانسه بود که در آنجا و در زمان جنگ جهانی اول حدود ۲۰۰۰ سرباز آمریکایی جان خود را از دست داده بودند.

با این حال گزارش شد، این درخت چند روز بعد از کاشته شدن به یکباره ناپدید شده و مقامهای آمریکا آن را به قرنطینه منتقل کردند.

ژرار آرو، سفیر وقت فرانسه در آمریکا در توئیتی نوشته بود: این قرنطینه برای هر گونه ارگانیسم زنده ای که وارد آمریکا شده ضروری است و این درخت مجددا کاشته خواهد شد.

با این حال منبع خبری دیپلماتیک گفت، این درخت بعدا هرگز دوباره کاشته نشد و در قرنطینه جانش را از دست داده است.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین