کد خبر: ۱۹۵۶۴۴
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۶
قیمت نفت در بازارهای جهانی با احتمال تمدید توافق کاهش تولید اوپک و از بین رفتن تهدیدات تعرفه‌ای آمریکا علیه مکزیک، امروز به 63.57 دلار در هر بشکه افزایش یافت.
ناطقان: به نقل از رویترز، پس از اینکه مشخص شد عربستان و روسیه محدودیت‌های تولید را در سطوح کنونی حفظ می‌کنند و پس از عقب‌نشینی آمریکا از تهدید تعرفه‌ای علیه مکزیک که ابرهای تیره بر سر اقتصاد جهان را کنار زد،  قیمت نفت در معاملات امروز افزایش یافت.

تاجران علی‌رغم افزایش‌های امروز، می‌گویند نگرانی در مورد سلامت اقتصاد جهان و تاثیرش بر تقاضا برای سوخت هنوز بر احساس حاکم بر بازار تاثیر گذاشته است.

هر بشکه نفت برنت با 28 سنت افزایش 63.57 دلار فروخته شد که 0.5 درصد بالای قیمت روز جمعه است.

هر بشکه نفت خام آمریکا با 29 سنت افزایش 54.28 دلار معامله شد.

به گفته تاجران، قیمت نفت خام به علت بیانیه‌های روسیه و عربستان در روز جمعه که گفتند به توافق برای تمدید کاهش تولید نزدیک شده‌اند، افزایش یافت.

هان تان، تحلیلگران بازار نفت گفتند: «قیمت نفت برنت در حال افزایش است... پس از اینکه وزیر انرژی عربستان ابراز اطمینان کرد که اوپک پلاس توافق کاهش تولید را در نیمه دوم سال 2019 تمدید خواهند کرد.»

کشورهای عضو اوپک و برخی تولیدکنندگان بزرگ دیگر نظیر روسیه که اوپک پلاس نامیده می‌شوند، از ابتدای سال جاری میلادی، با هدف افزایش قیمت‌ها، تولید خود را کاهش دادند.

استفان اینس، تحلیلگر بازارهای نفتی گفت همچنین افزایش ارزش بازارهای بورس، قیمت نفت را تقویت کرده است.

پس از اینکه آمریکا و مکزیک، اواخر هفته گذشته، قراردادی برای مقابله با مهاجرت غیرقانونی  از آمریکای مرکزی امضا کردند و تهدید تعرفه‌های آمریکا بر کالاهای وارداتی از مکزیک برداشته شد، قیمت نفت در معاملات امروز افزایش یافت.

اما به گفته تحلیلگران، با توجه به اینکه آمریکا و چین هنوز درگیر جنگ تجاری هستند، هنوز نگرانی‌هایی در مورد سلامت اقتصاد جهان وجود دارد.
منبع: فارس
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین