کد خبر: ۱۹۵۶۹۵
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۲:۴۸
در این مطلب دستورالعمل تهیه خورش ریواس را به شما عزیزان آموزش داده‌ایم.
ناطقان: خورش ریواس به‌خاطر طعم ترش ریواس، یکی از خوشمزه‌ترین خورش‌های فصل بهار است. این خورش را اگر چه می‌توان به ۲ روش پخت، ولی پخت آن همراه نعنا و جعفری (مانند خورش کرفس) عطر و بوی بی نظیری دارد.

در ادامه با ما همراه باشید تا با روش پخت این خورش خوشمزه آشنا شوید.

مواد لازم:
ریواس - یک کیلوگرم
گوشت بدون استخوان - نیم کیلو گرم
پیاز - ۲ عدد
شکر - ۲ تا ۳ قاشق سوپ خوری
روغن، نمک و فلفل - به میزان لازم
نعناع تازه -۱۵۰ گرم
جعفری تازه - ۲۵۰ گرم

طرز تهیه:

پیاز‌ها را پوست کنده و بعد از شستن خرد کنید. سپس در یک قابلمه مناسب مقداری روغن بریزید و روی شعله اجاق قرار دهید تا داغ شود. پیاز را اضافه کنید و تفت دهید تا طلایی شود.
گوشت را به صورت قیمه‌ای خرد و سپس به پیاز داغ اضافه کنید و همراه با آن تفت دهید تا رنگ گوشت تغییر کند.۲ تا ۳ لیوان آب جوش به مخلوط گوشت و پیاز اضافه کنید، در ظرف را بگذارید و تا پخت کامل گوشت صبر کنید. ریواس‌ها را پوست کنده و بعد از شستن به قطعات هم اندازه خرد کنید. از طرفی نعناع و جعفری تازه را نیز پاک و بعد از شستن، خرد کنید. در یک تابه مقداری روغن بریزید و روی حرارت قرار دهید تا داغ شود، سپس نعناع و جعفری خرد شده را داخل روغن تفت دهید.
بعد از پخت گوشت، نعناع و جعفری و بعد از آن ریواس را همراه شکر، نمک و فلفل اضافه کنید و ۱۰ دقیقه دیگر حرارت دهید.

نکته:

مقدار نعناع نباید خیلی زیاد باشد، زیرا باعث تلخ شدن خورش می‌شود.

خواص:

افرادی که کمبود ویتامین K دارند، به طولانی‌شدن زمان انعقاد خون مبتلامی‌شوند. یک فنجان ریواس حاوی حدود ۳۵.۷ میکروگرم از این ویتامین است.
برچسب ها: ریواس ، خورشت ، بهار
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین