کد خبر: ۱۹۵۷۶۱
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۱
دونالد ترامپ اظهار کرد، اگر دموکرات‌ها برای استیضاح او اقدام کنند، مانند ریچارد نیکسون از این چالش فرار نخواهد کرد.
ناطقان: دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا پس از تاکید بر اینکه هیچ کار اشتباهی انجام نداده، اظهار کرد، "تفاوت بزرگ" میان او و ریچارد نیکسون، رییس جمهور سابق آمریکا این است که او در جایگاه ریاست جمهور باقی خواهد ماند.

ترامپ در حیاط کاخ سفید اظهار کرد: من کناره‌گیری نمی‌کنم. تفاوت بزرگی وجود دارد. من کناره‌گیری نمی‌کنم.

به گزارش روزنامه دیلی میل، ترامپ با اشاره به اظهارات جان دین، مشاور کاخ سفید در زمان ریاست جمهوری نیکسون در شبکه سی‌ان‌ان گفت: جان دین سال‌ها یک بازنده بوده است. من صحبت‌های او را در یکی از شبکه‌هایی که با من همسو نیست، شنیدم و فکر می‌کنم آن‌ها طی این سال‌ها پول زیادی به او داده‌اند.

وی افزود: ما می‌دانیم که جان سال‌ها یک بازنده بوده است. او از ادامه فعالیت در حرفه خود محروم شده و به زندان رفته است.

دین در صحبت‌هایش در مقابل قانونگذاران کنگره اظهار کرد که "شباهت‌های قابل توجهی" میان اقدامات ترامپ و نیکسون وجود دارد. اظهارات او به انگیزه دموکرات‌هایی که تمایل زیادی برای استیضاح ترامپ دارند، دامن زد.

برخی از متحدان ترامپ اما دموکرات‌ها را به اقدام برای استیضاح او تشویق می‌کنند زیرا معتقدند که اقدامی جنجالی علیه او می‌تواند به پیروزی مجدد او در انتخابات ریاست جمهوری کمک کند.

ترامپ در این باره به خبرنگاران گفت: من هم این حرف‌ها را شنیده‌ام اما نمی‌توانید وقتی هیچ کار اشتباهی انجام نشده، کسی را استیضاح کنید. نه تبانی‌ بوده و نه هیچ چیز دیگری.

او با اشاره به ریچارد نیکسون گفت: وقتی به طرح استیضاح‌های گذشته نگاه می‌کنید، فارغ از اینکه درباره کلینتون بوده یا نیکسون، هیچ  رییس جمهوری به مرحله استیضاح نرسیده و در نهایت ریاست‌جمهوری به پایان رسیده است.

ترامپ تاکید کرد: ما هیچ کار اشتباهی نکردیم به جز اینکه بزرگ‌ترین اقتصاد تاریخ آمریکا را ساختیم. ما هیچ کار اشتباهی نکردیم به جز اینکه ارتشمان را طوری بازسازی کردیم که هیچ‌کس پیش از این ندیده است. ما خوب پیش رفته‌ایم و کشور ما هرگز از این قدرتمندتر نبوده است.

رییس جمهور آمریکا اخیراً در پیامی توییتری جان دین را یک "وکیل بی اعتبار و رقت‌انگیز" توصیف کرد و تلاش دموکرات‌ها علیه خود را اقدامی ناامیدکننده برای تکرار تحقیقات رابرت مولر، بازرس ویژه رسیدگی به پرونده مداخله روسیه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا دانست.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین