کد خبر: ۱۹۵۷۶۶
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۷
قطعی‌های مکرر آب در برخی مناطق شهری ایلام به ویژه محله‌های حاشیه شهر، به یک معضل برای ساکنین این مناطق تبدیل شده است. قطعی آب و افت فشار آن که در اکثر مناطق مختلف شهر ایلام روی می‌دهد، سبب شده شهروندان با مشکلات مختلفی مواجه شوند. ایلام سیل‌زده مشکل آب دارد!/ قطعی‌های مکرر آب و کلافگی مردم
ناطقان: قطعی‌های پی در پی و مکرر آب در برخی مناطق شهری ایلام به ویژه محله‌های حاشیه شهر به یک معضل برای ساکنین این مناطق تبدیل شده است. قطعی آب و افت فشار آن که در اکثر مناطق مختلف شهر ایلام روی می‌دهد سبب شده شهروندان با مشکلات زیادی به ویژه در ماه‌های گرم سال مواجه شوند.

علاوه بر اینکه قطعی آب مشکلات زیادی در زمینه بهداشتی برای شهروندان به دنبال دارد، قطعی‌‌ها و افت فشار آب در این روزهای گرم سال سبب شده مردم امکان استفاده از کولر‌‌های آبی که در بیشتر مناطق شهر تنها وسیله سرمایشی هستند را نداشته باشند.

قطعی آب در روزهای گرم

سارا خطیبی یکی از شهروندان ایلامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ایلام گفت: قطعی‌های پی در پی در منطقه کمربندی هانیوان شهر ایلام به یک معضل برای ساکنین این منطقه تبدیل شده است.

وی افزود: با توجه به اینکه مردم حاشیه شهر توان خرید کولرهای گازی را ندارند، تنها وسیله‌ای که جهت خنک کردن منازل مورد استفاده قرار می‌گیرد کولرهای آبی است که به لطف قطعی‌های مکرر آب، امکان استفاده از آنها وجود ندارد.

عدم پاسخگویی مسوولان

مجید کرمی یکی دیگر از ساکنین این منطقه اضافه کرد: خود مسوولان می‌توانند در این گرما بدون وسایل خنک کننده و ساعت‌ها بدون آب به راحتی زندگی کنند که اینقدر راحت اقدام به قطع آب مناطق مختلف شهر می‌کنند؟

وی افزود: سال گذشته قطعی‌های مکرر برق زندگی را برایمان سخت کرد و حالا قطعی‌های مکرر آب به یک معضل برای ساکنین این منطقه و دیگر شهروندان تبدیل شده، اما متاسفانه هیچ مسوولی پاسخ قانع‌کننده‌ای در این باره به شهروندان نمی‌دهد.

قطعی آب در دیگر مناطق شهر ایلام

قطعی‌های مکرر آب تنها مختص مناطق حاشیه شهر نیست، بلکه مناطق شهری نیز با این مشکل مواجه‌اند به طوری که برخی ساکنین خیابان پیام از قطعی‌هایی که هرازگاهی در این منطقه رخ می‌دهد به ستوه آمده‌اند.

حسین سارایی یکی از ساکنین خیابان پیام گفت: بسیار اتفاق می‌افتد که چندین روز پی در پی شاهد قطعی‌های چند ساعته آب شرب هستیم که پس از تماس با شرکت آب و فاضلاب دلیل این قطعی را شکستگی لوله‌ها عنوان می‌کنند.

وی افزود: نکته دیگر که مردم را آزار می‌دهد این است که این قطعی‌ها بدون اطلاع قبلی روی می‌دهد که این خود نشان از بی توجهی مسوول مربوط دارد که حاضر نیست برای کاهش مشکلات ناشی از قطعی آب، به شهروندان اطلاع رسانی کند.

دلایل قطعی آب در برخی نقاط شهر

به گفته تقی رشیدی مدیر روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان ایلام، بروز نقص فنی در یکی از شناورهای منطقه کمربندی هانیوان سبب قطعی آب روزهای گذشته در این منطقه شده است.

وی افزود: نقص فنی، شکستگی‌ها و فرسودگی خطوط انتقال آب از دلایل اصلی قطعی آب در برخی مناطق شهر ایلام است.

مدیر روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان ایلام ادامه داد: شبکه آب شهری در برخی مناطق مرکزی شهر، از جمله خیابان سعدی، ولیعصر و پاسداران دچار فرسودگی است.

رشیدی در حالی به فرسودگی خطوط انتقال آب در برخی نقاط شهر اشاره کرد که قطعی آب در مناطقی که شبکه آبرسانی آنها نوسازی شده نیز به وفور رخ می‌دهد که این موضوع نشان می‌دهد، قطعی‌های مکرر در سطح شهر ایلام علاوه بر فرسودگی شبکه به دلیل عدم مدیریت صحیح است که سبب شده در سالی که استان ایلام شاهد بیشترین بارش‌ها نسبت به سال‌های گذشته بوده است، شهروندان ایلامی و ساکنین برخی دیگر از شهرهای استان از جمله مهران نیز به طور مداوم با افت و قطعی آب مواجه شوند.
منبع: فارس
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین