کد خبر: ۱۹۵۷۸۹
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۲:۴۹
پژوهشگر گیاهان دارویی در خراسان جنوبی گفت: گل جالیز التهاب کلیه را از بین می‌برد و برای رفع تشنج در گیاه درمانی مورد استفاده قرار می‌گیرد.
ناطقان: محسن پویان اظهار کرد: گل جالیز به نام‌های گل بنفشوک و یا پیرنگ، نیز نامیده می‌شود.

وی با بیان اینکه ساقه گوشتی این گیاه در طب گیاهی کاربرد دارد، افزود: از این گیاه برای ناراحتی‌های روده و کولیت استفاده می‌شود.

مدیر مجتمع تحقیقات گیاهان دارویی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی ادامه داد: گل جالیز التهاب کلیه را از بین می‌برد و برای رفع تشنج در گیاه درمانی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

پویان با بیان اینکه این گیاه دارویی برای رفع کم خونی موثر بوده و برای اختلالات کلیوی مفید است، افزود: مصرف آن در بیماران دیابتی باعث کاهش قندخون می‌شود.

وی با اشاره به اینکه این گیاه در کشور ژاپن به عنوان تقویت کننده جنسی کاربرد دارد، تصریح کرد: این گیاه التهاب روده را برطرف می‌کند.

پژوهشگر گیاهان دارویی در خراسان جنوبی یادآور شد: مقدار خوراک این گیاه پنج تا 10 گرم در روز بوده و برای بدن بسیار مفید است.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین