کد خبر: ۱۹۵۸۵۷
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۱:۴۵
محققان نشان دادند که کاهش مصرف میوه و سبزیجات منجر به بیماری‌های قلبی و عروقی شده و خطر سکته و مرگ را افزایش می‌دهد.
ناطقان: مطالعات جدید محققان نشان داد که مصرف کم میوه و سبزیجات ممکن است منجر به مرگ میلیون‌ها نفر در اثر سکته مغزی و بیماری‌های قلبی شود.

براساس گزارش «سی‌جی‌تی‌ان»، طبق برآوردهای انجام شده، از هر 7 مورد یک نفر به دلیل کاهش مصرف میوه و همچنین از هر 12 مورد یک نفر به دلیل مصرف کم سبزیجات جان خود را از دست می‌دهند.

همچنین محققان اعلام کردند که در سال 2010 ، 1.8 میلیارد نفر به دلیل مصرف کم میوه و یک میلیون نفر به دلیل کمبود مصرف سبزیجات، دچار بیماری‌‌های قلبی و عروقی شدند و مردند.

گفتنی است؛ میوه و سبزیجات منابع خوبی از فیبر، پتاسیم، منیزیم، آنتی‌اکسیدان‌ها و فنول‌ها هستند که فشار خون و کلسترول را کاهش می‌دهند.

طبق این گزارش، محققان مصرف روزانه 300 گرم میوه ( معادل 2 سیب کوچک) و 400 گرم سبزیجات (معادل 3 فنجان هویج خام) را توصیه می‌کنند.
منبع: فارس
برچسب ها: میوه ، سبزیجات ، سکته
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین