کد خبر: ۱۹۵۸۶۶
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۲:۵۶
محققان اعلام کردند، خطر ابتلا به چاقی در افرادی که مقابل تلویزیون می‌خوابند، افزایش می‌یابد.
ناطقان: تحقیقات جدید نشان می‌دهد که چرت زدن به هنگام شب در مقابل تلویزیون یا خوابیدن با وجود دیگر نورها ممکن است متابولیسم بدن شما را دچار اختلال کند و حتی موجب چاقی شود.

«دیل سندلر» دانشمند موسسه علوم بهداشت و سلامت محیط، گفت: ما باید به هنگام شب در یک محیط کاملا تاریک بخوابیم.

طبق این گزارش، قرار گرفتن در معرض نور و تاریکی روزانه، به حفظ ساعت بدن کمک می‌کند و همین امر متابولیسم بدن، هورمون‌های تقویت‌کننده خواب،‌ فشار خون و دیگر عملکردهای بدن را تنظیم می‌کند.

همچنین این تحقیقات نشان داد، اختلال در چرخه خواب می‌تواند باعث افزایش خطر ابتلا به چاقی، فشار خون بالا، افسردگی و دیابت شود.

محققان برای انجام آزمایشات خود، سبک زندگی 44 هزار زن را بررسی کردند و دریافتند زنانی که در اتاقی با نور تلویزیون یا نوری شبیه به آن می‌خوابیدند نسبت به زنانی که در تاریکی به خواب می‌رفتند، دچار 5 کیلوگرم اضافه وزن شدند، همچنین احتمال ابتلا به مرض چاقی در این زنان 30 درصد افزایش یافته است.
منبع: فارس
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین