کد خبر: ۱۹۵۹۰۶
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۶
در ادامه جنجال‌هایی که در کنگره آمریکا در خصوص ارتباط احتمالی تیم ترامپ با روسیه به وجود آمده است، پسر بزرگ رئیس‌جمهور آمریکا امروز در پشت درهای بسته به سؤالات کمیته اطلاعات سنا پاسخ می‌دهد.
ناطقان: یک منبع آگاه اعلام کرد که «دونالد ترامپ جونیور» پسر «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا، امروز (چهارشنبه) پشت درهای بسته در کمیته اطلاعات سنا مورد سؤال و جواب قرار می‌گیرد.

بنا به گزارش پایگاه تحلیلی «پولتیکو»، حضور امروز پسر ترامپ در کمیته اطلاعات سنا با حکم احضاریه «ریچارد بار» رئیس این کمیته صورت می‌گیرد.

پیش از این نیز ترامپ جونیور در خصوص ارائه توضیحاتی درباره دیدارش با یک وکیل روس در کمیته اطلاعات سنا حاضر شده بود.

احضار پسر بزرگ ترامپ به سنا بعد از آن صورت گرفت که «مایکل کوهن» وکیل سابق ترامپ اوایل اسفندماه اطلاعاتی را درباره پشت پرده کارزار انتخاباتی ترامپ منتشر کرد.

کوهن در افشاگری‌های خود به دیدار سال 2016 پسر ترامپ با یک نماینده دولت روسیه در برج ترامپ اشاره کرد و گفت: «در آن دیدار قرار بوده با نماینده روسیه درباره خراب کردن هیلاری کلینتون صحبت شود» و دونالد ترامپ هم از این قضیه کاملاً اطلاع داشته است.

وکیل سابق ترامپ همچنین مدعی شده بود که ترامپ به دلیل آنکه تصور نمی‌کرده در انتخابات پیروز می‌شود، در جریان رقابت‌های انتخاباتی به برج‌سازی در روسیه ادامه داده و غیرمستقیم به او دستور داده که در این مورد به کنگره دروغ بگوید.

وی پیش از این گفته بود که ترامپ در ژانویه سال ۲۰۱۶ مذاکره در مورد ساخت برج در روسیه را متوقف کرده، اما بر اساس بیانیه جدید وی، این ادعا دروغ بوده و ترامپ تا ماه‌ها بعد با روس‌ها در حال مذاکره بوده است.

کوهن در اینباره گفته است: «رک بگویم: آقای ترامپ در طول رقابت‌های انتخاباتی هم از مذاکرات برج مسکو خبر داشت و هم آن را مدیریت می‌کرد، اما در موردش دروغ گفت. او دروغ گفت چون هیچ‌وقت انتظار نداشت که در انتخابات پیروز شود. او دروغ گفت چون قرار بود در پروژه املاک مسکو صدها میلیون دلار سود کند.»

طبق گزارش پولتیکو، ترامپ  جونیور با کمیته اطلاعات سنا به توافق رسیده است تا به مدت چهار ساعت مورد سؤال و جواب قرار گیرد و سؤالات به پنج یا شش موضوع محدود می‌شود.

شبکه آمریکایی «سی ان ان»، اولین رسانه‌ای بود که خبر حضور ترامپ جونیور در کمیته اطلاعات سنا را گزارش کرد.

طبق گزارش پولتیکو، جمهوری‌خواهان سنا به شدت از اقدام بار در احضار بزرگترین پسر ترامپ به کمیته اطلاعات سنا در حالیکه گزارش «رابرت مولر» بازپرس ویژه پرونده دخالت ادعایی دولت‌های خارجی در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا به پایان رسیده است، انتقاد کرده‌اند.
منبع: فارس
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین