کد خبر: ۱۹۵۹۲۸
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۳
دبیرکل نهاد کتابخانه های عمومی کشور گفت: پروژه کتابخانه مرکزی اراک که بنا بر آمار، بزرگترین کتابخانه مرکزی عمومی کشور است، با تزریق اعتبار لازم در سال ۹۹ افتتاح شود.
ناطقان: علیرضا مختارپور در حاشیه بازدید از روند ساخت کتابخانه مرکزی اراک اظهار کرد: مراکز استان اندکی در کشور وجود دارند که کتابخانه مرکزی عمومی قابل توجهی داشته باشند.

وی افزود: یکی از پروژه‌هایی که مدت زمان زیادی از شروع ساخت آن گذشته و به دلایل مختلف مدتی متوقف مانده، کتابخانه مرکزی اراک است. با اینکه از سال‌ها قبل زمین موجود به پروژه اختصاص پیدا کرد، اما احداث این پروژه از سال ۹۳ شروع شد.

دبیرکل نهاد کتابخانه های عمومی کشور همچنین عنوان کرد: برای اینکه این پروژه با وجود شرایط اقتصادی نه چندان مطلوب و تحریم‌های دشمنان و مشکلات مختلف تکمیل شود، قرار بر این شد که با همت مضاعف و همکاری میان دستگاه‌های مختلف استان و نهاد کتابخانه های عمومی کشور و مشارکت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، این پروژه که بنا بر آمار، بزرگترین کتابخانه مرکزی عمومی کشور است، با تزریق اعتبار لازم در سال ۹۹ افتتاح شود. برای تحقق این امر حتماً از ظرفیت خیرین هم استفاده خواهد شد. همواره بخش مهمی از تأمین اعتبار پروژه‌های بزرگ در کشور علی الخصوص پروژه‌های فرهنگی توسط خیرین صورت گرفته است.

مختارپور ادامه داد: نهاد کتابخانه های عمومی کشور مطابق قانون در درجه اول، بهره بردار کتابخانه است. کتابخانه توسط دستگاه‌های دولتی یا خیرین ساخته می‌شود و به نهاد کتابخانه های عمومی کشور واگذار می‌شود، آنگاه نهاد وظیفه تجهیز و تأمین پرسنل و کتب را بر عهده می‌گیرد، ولی به دلیل اهمیت برخی پروژه‌ها از جمله همین پروژه کتابخانه مرکزی اراک یا پروژه‌های کتابخانه های مرکزی مشهد و بجنورد که سال گذشته افتتاح شدند، نهاد در مرحله ساخت نیز مشارکت می‌کند.

وی اظهار کرد: قرار شد استانداری ۱۰ میلیارد تومان و نهاد کتابخانه ها پنج میلیارد تومان در بخش ساخت کمک کنند اما به دلیل وجود مراحل مختلف در ساخت، نحوه تأمین و زمانبندی تخصیص این کمک‌ها باید در کارگروه مشترکی که از دستگاه‌های مختلف تشکیل شده تعیین بشود.

به گزارش ایسنا، کتابخانه مرکزی اراک در زمینی به مساحت ۶ هزار و ۲۰۰ مترمربع با زیربنایی معادل ۱۸ هزار متر مربع در نظر گرفته شده که در هفت طبقه شامل ۲ طبقه پارکینگ و ۵ طبقه کتابخانه و فضای اداری در اراک ساخته می‌شود.

مخزن کتب مرجع، مخزن کتاب، چندین سالن مطالعه، کلاس‌های فرهنگی، آموزشی و هنری رستوران، واحدهای تجاری، فرهنگی و اداری و آمفی تئاتر، نمازخانه، بخش صحافی، کانون نابینایان، بازارچه کتاب، سایت کامپیوتری و… از اجزای اصلی این کتابخانه خواهند بود. برآوردها نشان می‌دهد که برای تکمیل این پروژه به بیست و پنج میلیارد تومان اعتبار نیاز است.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین