کد خبر: ۱۹۵۹۸۰
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۲:۳۳
برای مراقبت از مو‌ها در فصل‌های گرم سال و جلوگیری از خشکی و ریزش آن‌ها متخصصان توصیه‌هایی مفید برای افراد دارند.
ناطقان: در فصل‌های گرم سال از جمله مشکل‌هایی که برای بدن به وجود می‌آید کم آبی است. کم آبی افزون براحساس تشنگی، خستگی و کاهش تمرکز می‌تواند سبب دگرگونی‌هایی در بدن شود از جمله خشکی پوست و مو‌ها یکی از عارضه‌های گرما بر بدن انسان است.
 
 

برای آب رسانی به مو‌ها و جلوگیری از خشکی آن‌ها راهکار‌های مختلفی وجود دارد از جمله استفاده از شامپو‌های ملایم و استفاده از ماسک‌های گیاهی حاوی روغن هایی مانند روغن نارگیل، بادام، آرگان و فندق که سبب رطوبت رسانی به مو‌ها می‌شوند.
 
در فصل‌های گرم سال به دلیل افزایش تعریق افراد تمایل بیشتری به استحمام دارند که این سبب خشکی پوست و مو‌ها می‌شود به همین دلیل استفاده از کرم‌های آب رسان پس از استحمام می‌تواند سبب حفظ رطوبت پوست شود. بسیاری از محصول‌های آرایشی بهداشتی مخصوص مو پس از استحمام می‌توانند سبب نرمی موها، جلوگیری از خشکی، بروز موخوره و ریزش آن‌ها شوند.
 
اگر مو‌های شما دچار موخوره یا باریک شدن انتهای ساقه مو شده است برای جلوگیری از ریزش و کمک به تقویت ساقه مو‌ها هر سه الی چهارماه یک الی ۲ سانتی متر از موهایتان را کوتاه کنید.
 
توجه به رژیم خوراکی اثر فراوان بر سلامت پوست و مو دارد، در فصل‌های گرم سال به میزان کافی در رژیم خوراکی خود میوه و سبزیجات را قراردهید و به مقدار کافی آب و مایعاتی، چون چای سبز بنوشید تا بدنتان دچار کم آبی نشود.
 
اگر مجبور به اقامت طولانی مدت خارج از خانه در فصل گرم سال هستید برای محافظت از مو‌ها می‌توانید از اسپری آب بر روی مو‌های خود بهره ببرید و به این ترتیب به موهایتان آب رسانی انجام دهید.‌
 
می‌توانید نوعی اسپری خانگی تهیه کنید که ترکیبی از آب و ژل گیاه آلوئه ورا باشد و آن را بر روی مو‌های خود اسپری کنید. آلوئه ورا گیاهی فوق‌العاده برای حفظ سلامت پوست و مو است و می‌تواند سبب آبرسانی و تقویت مو‌ها شود.
 

در فصل‌های گرم سال به دلیل افزایش دما، مو‌ها با سرعت بیشتری پس از استحمام خشک می‌شوند و به طور طبیعی دارای فر بیشتری به نسبت فصل‌های سرد سال می‌شوند. در این زمان استفاده از خشک کن‌های برقی یا اتوی مو می‌تواند سبب آسیب شدید به ساقه‌های مو شود به همین دلیل کارشناسان توصیه می‌کنند افراد از این وسایل کمتر استفاده کنند و اجازه دهند مو‌ها به طور طبیعی پس از استحمام خشک شوند.
 
همچنین پیش از استفاده از وسایل، چون اتوی مو استفاده از محصول‌های بهداشتی محافظ مو می‌تواند مانع از خشکی و آسیب دیدن ساقه مو‌ها شود.
 

کارشناسان به بانوان توصیه می‌کنند در فصل‌های گرم سال به دلیل ماهیت گرما از رنگ کردن بیش از اندازه مو‌ها به ویژه رنگ‌های روشن خودداری کنند، زیرا روشن کردن مو‌ها نیاز به استفاده از مقدار فراوان مواد شیمیایی دارد و این می‌تواند سبب آسیب رسیدن به ساقه‌های مو، خشکی و ریزش آن‌ها شود.
 
در زمان خروج از منزل استفاده از روسری و کلاه و پوشاندن کامل مو‌ها می‌تواند سبب جلوگیری از آسیب دیدن آن‌ها در اثر اشعه خورشید شود، نور شدید خورشید می‌تواند سبب دگرگون شدن رنگ مو‌ها و خشکی آن‌ها شود و در نهایت با عبور از پوشش مو می‌تواند سبب افزایش خطر ابتلا به سرطان پوست در افراد شود.
 
در فصل‌های گرم سال یکی از مفرح‌ترین رشته‌های ورزشی انجام ورزش شناست. به دلیل استفاده از کلر برای ضدعفونی کردن آب استخر مو‌های ورزشکاران به‌طور معمول آسیب می‌بیند.
 
 
به همین دلیل کارشناسان توصیه می‌کنند افراد درزمان انجام ورزش شنا از کلاه استفاده کنند و پیش و پس از انجام ورزش استحمام کنند تا پوست و مو‌های آن‌ها دچار آسیب نشود.
برچسب ها: خشک شدن ، مو ، تابستان
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین