کد خبر: ۱۹۶۰۲۶
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۸
سخنگوی وزارت خارجه ایران خطاب به پامپئو گفت: مشکوک بودن حوادث برای نفتکش ها نه تنها شوخی و‌ خنده دار نیست، بلکه نگران کننده و هشدارآمیز است.
ناطقان: سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در واکنش به اتهام زنی بی اساس مایک پامپئو وزیر امور خارجه آمریکا اظهار داشت: مسئولیت تامین امنیت تنگه هرمز، بر عهده جمهوری اسلامی ایران است و نشان دادیم که در سریعترین زمان ممکن به کمک ملوانان کشتی های دچار سانحه رفتیم و آنها را نجات دادیم.

وی افزود: ظاهرا برای آقای پامپئو و سایر دولتمردان آمریکایی متهم کردن ایران در حادثه مشکوک و تاسف بار برای نفتکش ها راحت ترین و ساده انگارانه ترین کار است. در حالیکه نخست وزیر ژاپن برای کاهش تنش ها، با نفر اول جمهوری اسلامی ایران در حال دیدار است کدام دست های پنهان بدنبال اثرگذاری بر این تلاشها در منطقه است و چه کسانی از آن سود می برند؟!

موسوی خطاب به وزیر خارجه آمریکا گفت:  آقای پامپئو! این تشکیک نه تنها شوخی و خنده دار نیست بلکه نگران کننده و هشدار آمیز است.

وزیر خارجه آمریکا روز پنجشنبه (23 خرداد/ 13 ژوئن) ایران را مسئول حمله به دو نفتکش در دریای عمان معرفی کرد.

وی گفت: «ارزیابی دولت آمریکا این است که جمهوری اسلامی ایران مسئول حملاتی است که امروز در دریای عمان اتفاق افتاد. این ارزیابی، مبتنی بر داده‌های اطلاعاتی، سلاح‌های مورد استفاده، سطح تخصص مورد نیاز برای انجام این عملیات، حملات اخیر ایران به کشتی‌ها و این واقعیت است که هیچ گروه نیابتی از منابع و مهارت کافی برای انجام عملیاتی با این سطح از پیچیدگی نیست.»
منبع: فارس
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین