کد خبر: ۱۹۶۰۹۵
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۵
فرمانده انتظامی پایتخت گفت: روزانه 6 هزار تماس با پلیس 110 برقرار می‌شود که مرتبط با موضوعات ترافیکی است.
ناطقان: مراسم افتتاحیه کارگاه‌های آموزشی پلیس حرفه‌ای راهور فاتب با حضور سردار یاوری، سردار رحیمی و سردار مهماندار برگزار شد.

سردار حسین رحیمی فرمانده انتظامی پایتخت به ویژگی‌های پلیس حرفه‌آی پرداخت و گفت:‌آموزش و ارتقاء توانمندی مدیران و فرماندهان و روسای پلیس راهور در دستور کار قرار دارد که حتما به عنوان الگو در تمام کشور مطرح خواهد شد.

فرمانده انتظامی پایتخت به انتظارات مردم از پلیس پرداخت وگفت: انتظار مردم از پلیس به طور جد ارتقا پیدا کرده است چرا که پلیس نشان دادن که این توانمندی را دارد که هم وظایف و ماموریت‌ خود را انجام دهد و هم وظایف دیگر سازمان‌ها را؛ همچنین مردم مثل گذشته نیستند که اگر خیلی رفتارها و کم کاری‌ها را مشاهده می‌کردند گله نمی‌کردند اما امروز کوچکترین ضعف  در عملکرد و اقدام مورد توجه است.چرا که ما فضایی را ایجاد کرده‌ایم که مردم به راحتی به عملکرد پلیس انتقاد می‌کنند.

وی به سامانه 197 که با شعار "شما پلیس ما باشید" فعالیت می‌کند، پرداخت و گفت:  این سامانه هم در عملکرد اقدامات پلیس تاثیرگذار است چرا که نظرات مردم در این سامانه سریعا درج می‌شود.

عالی‌ترین مقام انتظامی پایتخت به برقراری 6 هزار تماس روزانه با پلیس 110 در ارتباط با مووضعات ترافیکی پرداخت و گفت: روزانه 30 هزار تماس با پلیس 110 برقرار می‌شود که 6 هزار تماس آن مرتبط با تصادفات، ترافیک و موضوعاتی این چنین است.

وی گفت":‌روزانه 2 هزار و 500 تصادفات جرحی و خسارتی در تهران رخ می‌دهد که باید همکاران سر صحنه حضور یابند که به طور متوسط باید برای 300 فقره خسارتی و 60 فقره جرحی کورکی بکشند.

وی افزود: تهران 5 هزار و 500 تقاطع دارای چراغ است و روزانه 1200 نفر به ستادهای ترخیص مراجعه می‌کنند که باید قبل از دریافت خودرو یا موتورسیکلت آموزش ببینند؛ روزانه 2 هزار نفر از رانندگان متخلف توسط پلیس آموزش می‌بینند در حالی که آموزش این افراد جزو وظایف پلیس نیست.

سردار رحیمی تصریح کرد:‌مرکز کنترل ترافیک پلیس راهور تهران که در زمره پیشرفته‌ترین مراکز کنترل ترافیک است با 1400 دوربین نظارتی سطح شهر را رصد می‌کند؛ همچنین 1350 دوربین تخلفات سرعت و سبقت غیرمجاز و رفتارهای خارج از عرف را کنترل می‌کند.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ، رفتار حرفه‌ای ماموران را اعمال قانون را به گونه‌ای دانست که به کسی اجحاف و ظلم نشود و همراه با ادای احترام باشد.

وی گفت: پیاده شدن افسر پلیس از خودرو قبل از اعمال قانون یک رفتار حرفه‌ای است و باید مامور پلیس راننده متخلف را در خصوص تخلفش توجیه کند، نیاز به اخم و عصبانیت نیست بلکه باید به مردم احترام گذاشت چرا که در این صورت ضمن اعمال قانون مردم با پلیس همراه می‌شوند.

عالی‌ترین مقام انتظامی پایتخت تصریح کرد:رفتار حرفه‌ای یعنی آنکه یک مامور راهور بداند مدیریت و کنترل ترافیک و مسئولیت تسهیل عبور و مرور با او است و بتوانیم حوادث و سوانح را کاهش داده و در صحنه تصادف نیز با درایت، متخلف و صاحب حق را شناسایی کند. در ضمن اینکه تسهیل عبور و مرور را نیز انجام دهد.

سردار رحیمی ادامه داد: رفتار حرفه‌ای یک مامور پلیس یعنی آنکه گره‌های ترافیکی و منطقه پرترافیک را شناخته و در راستای تسهیل آن اقدام کنیم.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ رضایتمندی مردم از عملکرد پلیس را شرط لازم دانست و اعلام کرد:ماموران ما باید با اقتدار با متخلف برخورد کنند؛ ضمن آنکه ما نیز از تمام توان از همکاران دفاع می‌کنیم و اجازه کوچکترین تعرض به همکاران صادق و پرتلاش‌مان را نخواهیم داد.

وی گفت: همواره بر دفاع از همکاران‌مان تاکید داشته و مطمئن باشید من به عنوان فرمانده تهران اجازه کوچکترین تعرض به مامور حتی به سرباز وظیفه پلیس راهور که 12 سال است سرپا می‌ایستد نخواهم داد. چرا که همان مامور ما انضباط و آرامش را برای شهر ایجاد می‌کند.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ به خستگی ناپذیری ماموران پایتخت که به صورت یک روز 8 ساعت و روز دیگر 12 ساعت انجام وظیفه می‌کنند پرداخت وگفت: بنده با تمام توان حامی همکارانم در تمام رده‌ها هستم و با توجه به آنچه ماموریت های ناجا در تمام بخش‌ها سخت است ولی باید بگویم راهور مسئولیت بزرگتری دارد و پلیس راهور پایتخت به مراتب مسئولیتی سخت‌تر و ویژه‌تر.

وی گفت: 4 میلیون خودرو و 3 میلیون موتورسیکلت داریم و روزانه با تعدادی راننده متخلف مواجهیم که اگر برخورد نکنیم، نظم و انضباط برقرار نمی‌شود؛ رفتارهای یک موتورسوار متخلف را دیده‌ایم که اگر با تخلفش برخورد نشود از در و دیوار و خط عابر پیاده و گارد ریل و خط ویژه حرکت می‌کند و مامور ما در دود و گرما و سرما باید به وظیفه خود عمل کند.
منبع: فارس
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین