کد خبر: ۱۹۶۱۵۰
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۰
رئیس اتاق تعاون استان تهران با بیان اینکه بخش تعاون برای به دست گرفتن اداره تصدی‌های دولتی آمادگی دارد، در عین حال گفت: داشتن بدهی مالی مانع مهمی در واگذاری باشگاه استقلال و پرسپولیس است.
ناطقان: اسماعیل خلیل‌زاده تنگستانی رئیس اتاق تعاون استان تهران که همزمان نایب رئیسی اتاق تعاون ایران و عضو هیأت مدیره و نایب رئیسی باشگاه فوتبال استقلال را نیز دارد، امروز در نشست خبری با حضور خبرنگاران بخش تعاون و ورزشی رسانه‌ها در اتاق تعاون ایران به بیان مسائل ورزشی در مورد مربی جدید استقلال و از طرفی در مورد فیلم منتشر شده در فضای مجازی منتسب به وی و نیز واگذاری دو باشگاه فوتبال استقلال و پرسپولیس صحبت کرد.

وی در مورد فیلم منتشرشده منتسب به وی که در آن یک خانم علیه وی ادعا می‌کند که به دلیل مشکلات مالی از وی چاقو خورده است، گفت: این قضیه مربوط به سال ۹۲ است که با شکایت آن خانم پرونده در محکمه قضایی به جریان افتاد و در نهایت در دادگاه تجدیدنظر استان تهران حکم برائت بنده از این اتهام و محکومیت آن خانم به جرم افتراء تمام شد.

رئیس اتاق تعاون استان تهران اظهار داشت:‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ مسئله مربوط به یک تعاونی مسکن کارکنان آموزش و پرورش است که از سال ۱۳۴۹ تشکیل شده و این تعاونی ۴۰ سال درگیری داشته و در برهه‌ای از زمان آن خانم به عنوان بازرس تعاونی با سوءاستفاده از اختیارات بخشی از زمین‌های تعاونی را به وکیل واگذار کرده و نیز قرار بوده قسمتی از بهای معامله که حدود ۱۲۷ میلیارد تومان بوده؛ یعنی ۱۰ درصد از آن را بابت هزینه‌های تصفیه سری اول هیأت مدیره آن تعاونی اختصاص دهد و این مسئله مربوط به مشکلات مالی آن تعاونی بوده است، اما در نهایت دادگاه حکم به تبرئه بنده داده است.

خلیل‌زاده در مورد این‌که مگر می‌شود بازرس یک شرکت تعاونی تصمیم بر فروش زمین تعاونی بگیرد، گفت: تصمیم‌گیر یک نفر نبوده، بلکه آن خانم سایر اعضای تعاونی را تحت فشار قرار داده و قصد داشت ۱۰ درصد از بهای فروش زمین را به عنوان هیأت تسویه اختصاص دهد که تا این لحظه موفق به این کار نشده است.

* الزام در واگذاری سرخابی ها

وی همچنین در پاسخ به پرسشی مبنی بر واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس گفت: این باشگاه‌ها طبق سیاست اصل ۴۴ باید واگذار شوند و این الزام قانونی است که واگذاری صورت بگیرد.

رئیس اتاق تعاون استان تهران اظهار داشت:‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ طرفداران و هواخواهان دو باشگاه سرخابی می‌توانند با تشکیل شرکت‌های سهامی عام در قالب عدالت اجتماعی، سهام این دو باشگاه را خریداری کنند و در این زمینه ما به تعاونی‌های استان تهران گرفته‌ایم شرکت سهامی عام تعاونی تشکیل دهند.

خلیل‌زاده افزود‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌: باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس باید از شکل دولتی خارج شده و با رعایت قانون به مردم و هواداران دو باشگاه واگذار شود، اما در حال حاضر این دو باشگاه از نظر مالی دارای تراز منفی هستند و بدهکارند، ولی اگر قرار بر واگذاری این دو باشگاه باشد، باید خود مردم هیأت مدیره انتخاب کنند و مالکیت این دو باشگاه به هواداران واگذار شود.

وی ادامه داد:‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در حال حاضر هم پرسپولیس و هم استقلال بدهکار مالیاتی هستند، درحالی‌که باید شرعا و عرفا و قانونا به مردم واگذار شوند و واگذاری این دو باشگاه یک کار سنگینی است که برای این‌که این دو باشگاه خصولتی نشوند، باید اتاق تعاون و تعاونی‌ها، شرکت‌های سهامی عام تعاونی تشکیل دهند.

رئیس اتاق تعاون استان تهران در مورد این‌که آیا برای واگذاری سرخابی‌ها نفوذ سیاسی وجود دارد، اظهار داشت:‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در بخش تعاون نفوذ هیچ جریانی نیست و باید اول شرکت‌های سهامی عامل تعاونی تشکیل دهیم و بعد برای واگذاری اعلام آمادگی کنیم.

خلیل‌زاده با بیان این‌که در مورد نحوه واگذاری‌ها ایراد وجود دارد، خاطرنشان کرد: نباید شرکت‌های دولتی که زیانده هستند سهام آنها را به بخش خصوصی و یا تعاونی واگذار کنیم، بلکه باید ابتدا صورت‌های مالی آنها از زیاندهی خارج شده و بعد واگذار شوند و از طرفی باید مبلغی که برای پیش‌پرداخت این واگذاری‌ها اعلام می‌شود، کمتر شود تا توان خرید این شرکت‌ها توسط بخش تعاونی به وجود آید.

وی افزود‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌: شرکت‌ها را بررسی می‌کنیم اگر به صرفه و صلاح شرکت‌های تعاونی باشد ورود می‌کنیم و در بخش تعاون نیز خود شرکت‌ها، هیأت مدیره و مجمع دارند و بر اساس صرفه و صلاح خود تصمیم می‌گیرند.

* حسابهای شستا و تعاون باید در بانک توسعه تعاون تجمیع شود

رئیس اتاق تعاون استان تهران همچنین در مورد ارتباط شرکت‌های زیر مجموعه شستا و بخش تعاون گفت: نامه‌های متعددی نوشته‌ایم که حساب‌های شستا و وزارت تعاون تجمیع شود و همه این شرکت‌های زیر مجموعه شستا و سایر شرکت‌های تعاونی در بانک توسعه تعاون حساب باز کنند.

* یک ریال از پول واگذاری شرکتهای دولتی به بخش تعاون واریز نشده است

خلیل‌زاده خاطرنشان کرد: برای واگذاری شرکت‌ها تاکنون واگذاری‌ها موفق نبوده و با وجود این‌که طبق قانون قرار بود بخشی از وجوه واگذاری شرکت‌ها به حساب تعاونی‌ها برای تقویت تعاون واریز شود، هنوز یک ریال هم به حساب تعاون واریز نشده است. مشکلاتی در این زمینه داریم که ظرف ۲۰ روز آینده اطلاع‌رسانی می‌کنیم.

وی در مورد کسب و کارهای نوپا در بخش تعاونی گفت: مشکل تعاون این است که تبلیغات خوبی نداریم و این ایراد کار ماست، به عنوان مثال مسئولیت تنظیم بازار مرغ و گوشت از اسفندماه سال گذشته برعهده شرکت‌های تعاونی گذاشته شد، اما حتی یک مصاحبه در این زمینه انجام ندادیم، درحالی‌که شرکت‌های تعاونی خوبی وجود دارند که کارهای خوبی انجام می‌دهند و حتی شرکت‌های استارت‌آپی در بخش تعاون وجود دارند.

* انتقاد از دخالت دولت در امور اجرایی تعاونی ها

رئیس اتاق تعاون استان تهران در مورد این‌که چرا سامانه جامع مسکن برای جلوگیری از تخلفات در شرکت‌های تعاونی مسکن ایجاد نمی‌شود، گفت: سوال من این است که کدامیک از دولت‌ها بعد از انقلاب در بخش شرکت‌داری موفق بوده‌اند و این‌که چرا موفق نشده‌اند؛ الآن هم در برخی از جاها جلوی کار ما توسط بخش‌های دولتی گرفته می‌شود، درحالی‌که سرمایه تعاونی‌ها متعلق به مردم است و وزارت تعاون و کار باید بر اساس وظایف حاکمیتی دخالت کنند، اما گاهی دخالت در امور اجرایی است.

خلیل‌زاده افزود‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌: دو سال قبل مصوبه‌ای از مجلس گرفتیم که مقداری از اختیار شرکت‌های تعاونی را بیشتر کنیم، به عنوان مثال برای ۱۰ میلیون نفر از افرادی که در مرزهای کشور زندگی می‌کنند و عضو اتحادیه مرزنشینان کشور هستند، باید کارتی برای مجوز واردات و صادرات داده شود که این کارت از طریق یک شرکت واسطه به دست عده‌ای از مرزنشینان می‌رسد، درحالی‌که مرزنشین روزی ۲۰ هزار تومان درآمد دارد، اما برای این‌که کارت خود را از شرکت مربوطه دریافت کند، باید ۱۵ هزار تومان هزینه بدهد. نتیجه این شده است که عده‌ای از مرزنشینان هنوز نتوانسته‌اند کارت واردات و صادرات خود را دریافت کنند یا این‌که پولی برای ارائه به آن شرکت و یا دریافت سهمیه صادرات و واردات نداشته‌اند.

وی ادامه داد:‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ باید کم‌کم به جلو حرکت کنیم. امروز مشکل در بخش تولید است و هیأت مدیره‌ها مشکلاتی دارند که باید مشکل آنها برطرف شود.

* بدهی ۷۰ تا ۸۰ میلیارد تومانی مالیات باشگاه استقلال

رئیس اتاق تعاون استان تهران همچنین در مورد میزان بدهی باشگاه پرسپولیس گفت: میزان بدهی این باشگاه به دلیل این‌که تراز مالی منفی دارد وجود دارد، ولی دقیق نمی‌دانم، اما فقط حدود ۷۰ تا ۸۰ میلیارد تومان بدهی مالیاتی استقلال وجود دارد.

* حسابها و هزینه‌های باشگاه استقلال در خزانه متمرکز می‌شود

خلیل‌زاده خاطرنشان کرد: برای اولین بار باید اعلام کنم حساب‌های باشگاه استقلال و تمام هزینه‌ها و خرج‌کرد از طریق خزانه پرداخت می‌شود و این حرف مهمی است که می‌تواند به شفافیت حساب‌های مالی استقلال کمک کند.

وی افزود‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌: از بهمن‌ماه ۹۷ تاکنون ۴۲ میلیارد تومان منابع درآمدی وارد باشگاه استقلال شده و همین چند روز قبل ۱۰ میلیارد تومان از دو شرکت اپراتور همراه اول و ایرانسل دریافت کردیم.

* قرارداد ۷۰۰ هزار یورو برای مربی جدید خارجی استقلال

رئیس اتاق تعاون استان تهران در بخش دیگری از سخنان خود در مورد قرارداد با مربی خارجی جدید به نام استرا مارچولی گفت: قرارداد با وی ۷۰۰ هزار یورو برای یک سال است که وی سه دستیار خارجی خواهد داشت و به محض این‌که وارد ایران شود، قرارداد رسمی در حضور وکلای کارکشته باشگاه استقلال بسته می‌شود.

خلیل‌زاده افزود‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌: به محض ورود مارچولی همه خبرنگاران را دعوت می‌کنیم و قرارداد او را مانند قرارداد شفر که یک قرارداد ترکمانچایی بود با دقت و در حضور وکیل امضا خواهیم کرد.
منبع: فارس
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین