کد خبر: ۱۹۶۲۴۰
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۵
براساس گزارش اقدامات نظارتی مجلس در اجلاسیه سوم، ۸۶۵ تقاضای سوال از وزرا به هیئت رئیسه تقدیم شده که وزیر نیرو با ۱۰۹ سوال مخاطب بیشترین سوال نمایندگان است.
ناطقان: در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی گزارش اقدامات نظارتی مجلس در اجلاسیه سوم دوره دهم قرائت شد که به شرح زیر است:

در این اجلاسیه در مجموع، ۸۶۵ تقاضای سوال از وزرا به هیئت رئیسه تقدیم شده است که پس از بررسی حدود ۳۷ درصد از آنها در کمیسیون‌های تخصصی، ۷۰ سوال با عدم اقناع نمایندگان از پاسخ وزیر در کمیسیون‌ها برای رسیدگی در صحن علنی به هیئت رئیسه ارسال شده که از این تعداد ۵۹ سوال قلمرو ملی و ۱۱ سوال قلمرو منطقه‌ای داشته است.

تعداد سوالات نمایندگان در اجلاسیه سوم نسبت به اجلاسیه دوم این دوره ۳.۷ درصد افزایش داشته است. از میان وزرا، وزیر نیرو با ۱۰۹ سوال مخاطب بیشترین و وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با ۷ سوال مخاطب کمترین سوال نمایندگان بوده اند و در میان کمیسیون‌های مجلس، کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست با ۱۲۴ سوال بیشترین و کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات با ۵ سوال کمترین سوال ارجاعی را داشته اند.

بیشترین تعداد سوالات مطروحه در صحن علنی از وزرای نفت و امور خارجه هرکدام با ۱۰ سوال است که نمایندگان مجلس از پاسخ به این سوالات قانع شده اند.

بررسی عملکرد کمیسیون‌های مجلس در این اجلاسیه نشان می‌دهد که به ترتیب کمیسیون‌های آموزش، صنایع و انرژی عملکرد بیشتری در رسیدگی به سوالات داشته اند.

همچنین در اجلاسیه سوم ۵ سوال از رئیس جمهور به رئیس مجلس تقدیم شده است که نمایندگان مجلس در یک فقره از سوالات با موضوع استمرار تحریم‌های بانکی از پاسخ رئیس جمهور قانع شده و در چهار فقره سوال دیگر با موضوعات عدم موفقیت دولت در کنترل قاچاق کالا و ارز، عدم اقدام شایسته دولت در خصوص کاهش نرخ بیکاری، افزایش شتابان نرخ ارزهای خارجی و کاهش شدید ارزش پول ملی و رکود اقتصادی شدید چند ساله قانع نشده اند.
منبع: مهر
برچسب ها: تقاضا ، سوال ، وزرا ، مجلس
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین