کد خبر: ۱۹۶۲۷۷
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۰
رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر از بارگیری محموله ۶۰ تنی داروی مورد نیاز حج برای ارائه خدمات درمانی به زائران حج تمتع ۹۸ خبر داد.
ناطقان: دکتر محمدتقی حلی ساز امروز در حاشیه مراسم بارگیری داروهای ارسالی حجاج به کشور عربستان گفت: امروز محموله ۶۰ تنی در قالب ۱۲۰ پالت بسته بندی، بارگیری شده و به عربستان ارسال خواهد شد تا در آنجا به مراکز درمانی هلال احمر ایران تحویل داده شود.

وی با بیان از ۲۹ خرداد ماه اجازه ارسال داروها وجود دارد، گفت: این ۶۰ تن دارو شامل ۴۰۰ قلم دارو و همچنین تعدادی تجهیزات پزشکی لازم است که با توجه به نیاز زائران در سال‌های قبل و بیماری‌های مبتلابه آنها تأمین شده است و پس از پایان مراسم حج نیز امکان بازگرداندن مابقی آنها وجود دارد.

حلی ساز با بیان اینکه منعی برای بردن داروهای تخصصی حجاج به کشور عربستان وجود ندارد، گفت: زائران باید پیش از اعزام یکسری شروط را رعایت کنند، ازجمله اینکه حتماً نسخه داروی خود را به همراه داشته باشند.

به گفته وی، داروهای ممنوعه که به نوعی مخدر محسوب شده و حاوی کدئین و مورفین هستند، اجازه ورود به عربستان ندارند. لذا زائران باید از همراه داشتن این داروها پرهیز کنند.

وی با اشاره به اینکه تمام داروهای مورد نیاز زائران برای تجهیز مراکز درمانی هلال احمر در عربستان تأمین و ارسال شده است، گفت: چنانچه نیاز به تأمین برخی داروهای خاص باشد، هماهنگی لازم انجام شده تا در عربستان این داروها تأمین شود.

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر افزود: مکاتبات لازم با دولت سعودی انجام و لیست داروها اعلام شده است که پس از ارسال در فرودگاه جده ترخیص خواهد شد.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین